OŠMERA, Radim. KORELACE MEZI KATEGORIEMI COMPREHENSIBILITY A INTELLIGIBILITY. ANEB JAKÝ VLIV MAJÍ VÝSLOVNOSTNÍ CHYBY NERODILÝCH MLUVČÍCH NA MÍRU POROZUMĚNÍ S MLUVČÍM RODILÝM. Online. In doc. PhDr. Andrej RAJSKÝ, PhD. Juvenilia Paedagogica 2022. 1. vyd. Trnava: TRNAVSKÁ UNIVERZITA, PdF TRNAVA, 2022, 2022, s. 154-158. ISBN 978-80-568-0503-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název KORELACE MEZI KATEGORIEMI COMPREHENSIBILITY A INTELLIGIBILITY. ANEB JAKÝ VLIV MAJÍ VÝSLOVNOSTNÍ CHYBY NERODILÝCH MLUVČÍCH NA MÍRU POROZUMĚNÍ S MLUVČÍM RODILÝM
Název česky KORELACE MEZI KATEGORIEMI COMPREHENSIBILITY A INTELLIGIBILITY. ANEB JAKÝ VLIV MAJÍ VÝSLOVNOSTNÍ CHYBY NERODILÝCH MLUVČÍCH NA MÍRU POROZUMĚNÍ S MLUVČÍM RODILÝM
Název anglicky CORRELATION BETWEEN CATEGORIES OF COMPREHENSIBILITY AND INTELLIGIBILITY. OR WHAT INFLUENCE DO THE PRONUNCIATION ERRORS OF NON-NATIVE SPEAKERS HAVE ON THE LEVEL OF UNDERSTANDING WITH NATIVE SPEAKERS
Autoři OŠMERA, Radim (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Trnava, Juvenilia Paedagogica 2022, od s. 154-158, 5 s. 2022.
Nakladatel TRNAVSKÁ UNIVERZITA, PdF TRNAVA, 2022
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/22:00126671
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-568-0503-9
Klíčová slova česky čeština pro cizince; čeština pro nerodilé mluvčí; fonetika; fonologie; výslovnost; zvuková stránka jazyka; nerodilý mluvčí
Klíčová slova anglicky czech for foriegners; phonetics
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 27. 2. 2023 12:49.
Anotace
Tématem příspěvku je osvojování českého fonetického plánu nerodilými mluvčími s prvním jazykem vietnamštinou, a to na základě rozsáhlého empirického výzkumu. Cílem příspěvku je ukázat, jaký je vztah mezi pocitem porozumění a skutečným porozuměním, a zda je možné případné nedorozumění lokalizovat ve sledu segmentů. Výzkum prezentovaný v tomto příspěvku se ptá i na to, zda je možné toto případné nedorozumění osvětlit pohledem na první jazyk mluvčích.
Anotace anglicky
The topic of the paper is the acquisition of the Czech phonetic plan by non-native speakers with first language Vietnamese, based on extensive empirical research. The aim paper is to show what the relationship is between the feeling of understanding and actual understanding, and whether possible misunderstandings can be located in a sequence of segments. The research presented in this paper also asks whether this possible misunderstanding can be illuminated by looking at the first language of the speakers.
Návaznosti
MUNI/A/1363/2021, interní kód MUNázev: Jazyková a literární komunikace V. (Akronym: JLK5)
Investor: Masarykova univerzita, Jazyková a literární komunikace V.
VytisknoutZobrazeno: 22. 7. 2024 20:28