Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{2217843, author = {Sehnálek, David}, booktitle = {Open space konference o e-learningu IS MU}, keywords = {full-time study programme, distance education, hybrid education, on-line teaching}, language = {cze}, title = {Distanční výuka v prezenční formě studia – cesta správným směrem, nebo krok vedle?}, url = {https://is.muni.cz/do/rect/el/prezentace/osk2022/index.html}, year = {2022} }
TY - CONF ID - 2217843 AU - Sehnálek, David PY - 2022 TI - Distanční výuka v prezenční formě studia – cesta správným směrem, nebo krok vedle? KW - full-time study programme, distance education, hybrid education, on-line teaching UR - https://is.muni.cz/do/rect/el/prezentace/osk2022/index.html N2 - Vzdělání na právnické fakultě je zajišťováno prostřednictvím tradičních přednášek a seminářů. Těch prvních se účastní (teoreticky) velké množství studentů a výuka má frontální charakter, ty druhé jsou zaměřeny na relativně malé skupinky studentů, od nichž se očekává aktivní zapojení. V obou případech jsem do výuky zahrnul distanční prvky výuky, pokaždé jinak. Přednášky jsou přenášeny on-line a zároveň ukládány pro možnost pozdějšího přehrání. Důsledkem je ale „krize“ tradiční přednášky, protože studenti ztratili i poslední zbytky motivace přednášky osobně navštěvovat. Stejnou zkušenost mají i vyučující v dalších předmětech, stává se to masovým jevem. Je to ale správně a mají takto přednášky vůbec smysl? A lze z pohledu vedení fakulty nařizovat on-line přenosy přednášek za stavu, kdy si na to studenti během pandemie zvyknuli a požadují to? V seminářích jsem využil kombinaci předtočených přípravných video či audiomateriálů, které si studenti mají poslechnout před seminářem a dále možnosti aktivní on-line účasti v semináři prostřednictvím mobilního AV Media setu. Pozitivní bylo, že této možnosti on-line participace studenti využívali pouze ve skutečně nutných případech (nemoc, zahraniční pobyt). Zároveň tato forma umožňuje zapojit studenty do výuky plnohodnotným způsobem, bráno z pohledu prezenčně přítomných studentů a učitele. Výhodou je také to, že set lze otočit a využít rovněž v situaci, kdy je to učitel, kdo nemůže být osobně v místnosti. ER -
SEHNÁLEK, David. Distanční výuka v prezenční formě studia – cesta správným směrem, nebo krok vedle? (Distance learning in full-time study programme - the right direction or a step in the wrong direction?). In \textit{Open space konference o e-learningu IS MU}. 2022.
|