CÍDLOVÁ, Hana and Jana HORSKÁ. Inovace předmětu aplikovaná chemie a moderní metody chemického výzkumu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity (Innovation of the course Applied chemistry and modern methods of chemical research at the Faculty of Education, Masaryk University). In 74. sjezd chemiků. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inovace předmětu aplikovaná chemie a moderní metody chemického výzkumu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity
Name in Czech Inovace předmětu aplikovaná chemie a moderní metody chemického výzkumu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity
Name (in English) Innovation of the course Applied chemistry and modern methods of chemical research at the Faculty of Education, Masaryk University
Authors CÍDLOVÁ, Hana and Jana HORSKÁ.
Edition 74. sjezd chemiků, 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) chemie, výuka, STEM
Changed by Changed by: doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr., učo 761. Changed: 27/12/2022 14:34.
Abstract
Na PdF MU je v magisterském stupni studia již 9 let vyučován předmět Aplikovaná chemie a moderní metody chemického výzkumu. Ve školním roce 2021/22 byla výuka převedena na novou formu. Původně výuka probíhala tak, že vedoucí výuky nejprve přednesl teorii, jejíž využití následně se studenty procvičoval na konkrétních příkladech či úkolech. Většinou šlo o odborná fyzikálně chemická a analytická témata. Nyní je základem výuky práce s textem prvních tří dílů série populárně-naučných prací M. Kechlibara Zapomenuté příběhy 1,2,3. Před výukou studenti vždy obdrží seznam problematik z oboru chemie, fyziky, ekologie apod., na které se mají v dané lekci hlouběji zaměřit. V úvodu lekce se nejprve snaží zadané úkoly vyřešit vlastními silami, následně si mohou přečíst anebo vyslechnout relevantní kapitolu ze série Zapomenutých příběhů, pak o textu společně diskutují, odpovědi na zadané úkoly vyhledávají diskutují o nich s vyučujícím i mezi sebou. Přednáška rozebírala zkušenosti studentů i vyučujících s tímto způsobem výuky.
PrintDisplayed: 18/5/2024 22:44