Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{2218060, author = {Štibrányiová, Marína}, address = {Praha}, booktitle = {NOUZE VE VZDĚLÁVÁNÍ EMERGENCY IN EDUCATION Konferenční sborník příspěvků z multidisciplinární mezinárodní konference}, editor = {Zlatoš M., Kubíčková A., Rudorfer F. L., Kopalová P., Kuznetsova V., Frombergerová A. (eds.)}, keywords = {inclusion, child with hearing impairmenr, teacher, teacher assitetnt, communication strategies}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-7603-329-0}, publisher = {Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta}, title = {Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí běžné základní školy Zaměřeno na komunikační strategie pedagogických pracovníků}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 2218060 AU - Štibrányiová, Marína PY - 2021 TI - Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí běžné základní školy Zaměřeno na komunikační strategie pedagogických pracovníků PB - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta CY - Praha SN - 9788076033290 KW - inclusion, child with hearing impairmenr, teacher, teacher assitetnt, communication strategies N2 - Úspěšný proces inkluze by měl zohledňovat speciální vzdělávací potřeby dítěte v kontextu prostředí, ve kterém se dítě pohybuje. Formulace dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, kterou v našem prostředí užíváme, nám může trochu mylně poukazovat pouze na dítě a jeho konkrétní potřeby. Speciální potřeby však nemá jen dítě se sluchovým postižením, ale i pedagogičtí pracovníci, kolektiv třídy a prostor ve kterém se dítě pohybuje. Pokud pedagogičtí pracovníci chápou problematiku a důsledky sluchového postižení, dovedou je lépe reflektovat ve výukových procesech včetně práce s kolektivem třídy. Poznatky v tomto textu vycházejí z tříletého výzkumného projektu Zážitkem k porozumění: inovativní metody inkluzivní výuky do tříd se žáky se sluchovým postižením. Ve výzkumu bylo zapojených 12 tříd 1. stupně běžné základní školy. Obsah toho textu popisuje výzkumné závěry spojené s komunikačními strategiemi pedagogických pracovníků, které by měly být užívány, pokud je v kolektivu třídy dítě se sluchovým postižením. ER -
ŠTIBRÁNYIOVÁ, Marína. Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí běžné základní školy Zaměřeno na komunikační strategie pedagogických pracovníků. In Zlatoš M., Kubíčková A., Rudorfer F. L., Kopalová P., Kuznetsova V., Frombergerová A. (eds.). \textit{NOUZE VE VZDĚLÁVÁNÍ EMERGENCY IN EDUCATION Konferenční sborník příspěvků z multidisciplinární mezinárodní konference}. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2021, 338 s. ISBN~978-80-7603-329-0.
|