C 2022

Metaphor, Clean Language and Qualitative Research

NEHYBA, Jan

Základní údaje

Originální název

Metaphor, Clean Language and Qualitative Research

Název česky

Metafora, čistý jazyk a kvalitativní výzkum

Autoři

Vydání

1. vyd. Bingley, Clean Language Interviewing: Principles and Applications for Researchers and Practitioners, od s. 31-43, 13 s. 2022

Nakladatel

Emerald Publishing Limited

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50900 5.9 Other social sciences

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-1-80117-331-5

Klíčová slova anglicky

Clean Language Interviewing; Qualitative Methodology; Market Research Business; Social Sciences Methodology
Změněno: 24. 1. 2024 15:00, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Clean Language Interviewing is a landmark publication that defines the field for this important practice; it is essential reading for all researchers who seek to obtain data that are faithful to the experience of the interviewee. Clean language interviewing aims to improve the ability of academic and applied researchers to minimise the introduction of the interviewer's own assumptions, to avoid 'leading' questions and instead to ask 'clean' questions. Heather Cairns-Lee, James Lawley and Paul Tosey present a state-of-the-art review of the principles and practice of clean language interviewing to make this rigorous and innovative method accessible. Using real application examples, a global group of contributors analyse the use of clean language interviewing in multiple settings including business, education, and healthcare.