2022
Metaphor, Clean Language and Qualitative Research
NEHYBA, JanZákladní údaje
Originální název
Metaphor, Clean Language and Qualitative Research
Název česky
Metafora, čistý jazyk a kvalitativní výzkum
Autoři
Vydání
1. vyd. Bingley, Clean Language Interviewing: Principles and Applications for Researchers and Practitioners, od s. 31-43, 13 s. 2022
Nakladatel
Emerald Publishing Limited
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50900 5.9 Other social sciences
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-1-80117-331-5
Klíčová slova anglicky
Clean Language Interviewing; Qualitative Methodology; Market Research Business; Social Sciences Methodology
Změněno: 24. 1. 2024 15:00, Mgr. Daniela Marcollová
Anotace
V originále
Clean Language Interviewing is a landmark publication that defines the field for this important practice; it is essential reading for all researchers who seek to obtain data that are faithful to the experience of the interviewee. Clean language interviewing aims to improve the ability of academic and applied researchers to minimise the introduction of the interviewer's own assumptions, to avoid 'leading' questions and instead to ask 'clean' questions. Heather Cairns-Lee, James Lawley and Paul Tosey present a state-of-the-art review of the principles and practice of clean language interviewing to make this rigorous and innovative method accessible. Using real application examples, a global group of contributors analyse the use of clean language interviewing in multiple settings including business, education, and healthcare.