HRADÍLKOVÁ, Helena. Mehr als Deutsch? Potenzial der Mehrsprachigkeit im DaF-Unterricht. In Deutschlehrertag 2021. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mehr als Deutsch? Potenzial der Mehrsprachigkeit im DaF-Unterricht
Název česky Více, než němčina? Potenciál vícejazyčnosti ve výuce němčiny
Název anglicky More than German? The Potential of Multilingualism in GLF lessons
Autoři HRADÍLKOVÁ, Helena.
Vydání Deutschlehrertag 2021, 2021.
Další údaje
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Změnil Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 22. 9. 2022 18:48.
Anotace
Mehr als Deutsch? Kann man das Potenzial der Mehrsprachigkeit im DaFUnterricht nutzen? In der sprachendidaktischen Forschung wird Mehrsprachigkeit als eine anzustrebende Ressource betrachtet – auf unserem Gebiet handelt es sich vor allem um institutionell erworbene Mehrsprachigkeit, die letztendlich auch die individuelle Mehrsprachigkeit jedes einzelnen Lernenden berücksichtigen sollte. Diesem Thema widmete sich ein internationales Erasmus+-Projekt, das den Titel MALWE (Mehrsprachigkeit in DaF- und DaZ-Lehr-Lernkontexten wahrnehmen, aufgreifen und nutzen) trägt. In unserem Workshop werden die entstehenden Produkte präsentiert und zur Diskussion gestellt, die gezielt für den DaF-Anfängerunterricht an tschechischen Schulen entwickelt wurden: Unterrichtsszenarien zu Alltagsthemen, wie Essen, Tiere, Youtube etc.
Anotace česky
Více než němčina? Lze potenciál vícejazyčnosti využít v hodinách němčiny? V jazykově didaktickém výzkumu je vícejazyčnost považována za zdroj, o který je třeba usilovat - v našem oboru se jedná především o institucionálně získanou vícejazyčnost, která by v konečném důsledku měla zohledňovat i individuální vícejazyčnost každého žáka. To je téma mezinárodního projektu Erasmus+ s názvem MALWE (Multilingualism in DaF and DaZ Learning and Teaching Contexts). Na našem workshopu budou představeny a k diskusi předloženy výukové scénáře vytvořené pro výuku němčiny začátečníků na českých školách. Scénáře se věnují každodenním tématům, jako jsou jídlo, zvířata, YouTube atd.
Anotace anglicky
More than German? Can the potential of multilingualism be used in GLF lessons? In language didactic research, multilingualism is considered a resource to be strived for - in our field, it is mainly about institutionally acquired multilingualism, which should ultimately also take into account the individual multilingualism of each learner. This was the topic of an international Erasmus+ project entitled MALWE (Perceiving, Addressing and Utilizing Multilingualism in DaF and DaZ Teaching-Learning Contexts). In our workshop we will present and discuss the resulting products, which have been developed specifically for teaching GLF to beginners in Czech schools: Teaching scenarios on everyday topics, such as food, animals, Youtube, etc.
Návaznosti
KA201-F542BB5A, interní kód MUNázev: Mehrsprachigkeit in DaF- und DaZ-Lehr-Lernkontexten wahrnehmen, aufgreifen und nutzen (Akronym: MALWE)
Investor: Evropská unie, Mehrsprachigkeit in DaF- und DaZ-Lehr-Lernkontexten wahrnehmen, aufgreifen und nutzen, Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 00:34