Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{2221560, author = {Černý, Michal}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2022-1-33}, keywords = {virtual reality; review study; SWOT analysis; technology in education}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Imersivní virtuální realita ve vzdělávání : SWOT analýza}, url = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2022-1-33}, volume = {32}, year = {2022} }
TY - JOUR ID - 2221560 AU - Černý, Michal PY - 2022 TI - Imersivní virtuální realita ve vzdělávání : SWOT analýza JF - Pedagogická orientace VL - 32 IS - 1 SP - 33-56 EP - 33-56 PB - Pedagogická fakulta SN - 12114669 KW - virtual reality KW - review study KW - SWOT analysis KW - technology in education UR - http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2022-1-33 N2 - Imersivní virtuální realita představuje významný trend v oblasti vzdělávacích technologií. Kvalitativně orientovaná přehledová studie se snaží popsat nejvlivnější (dle počtu citačních ohlasů) studie zařazené v databázi SCOPUS, které se věnují imersivní virtuální realitě ve vzdělávání. Jde o významný trend, který může proměnit charakter vzdělávání jak z hlediska jeho formy, tak také obsahu nebo rozvíjených kompetencí. Přehledová studie analyzuje 15 textů z databáze SCOPUS. Zaměřuje se na SWOT analýzu vyplývající z těchto textů a reflektující edukační možnosti využití této technologie ve vzdělávání. Nepůjde nám tedy o komplexní pohled na celou problematiku, ale o identifikaci nejvýraznějších silných a slabých stránek, výzev a hrozeb v textech, které na tvorbu odborného (a sekundárně i edukačně-aplikačního) diskursu mají největší vliv. Studie ukazuje, že i přes reálně existující problémy a limity této technologie (v oblasti technického zpracování i poznatků v pedagogice a psychologii) jde o téma, kterému je třeba věnovat vysokou míru pozornosti, neboť umožňuje zásadní transformaci některých vzdělávacích postupů. ER -
ČERNÝ, Michal. Imersivní virtuální realita ve vzdělávání : SWOT analýza. \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Pedagogická fakulta, 2022, roč.~32, č.~1, s.~33-56. ISSN~1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2022-1-33.
|