2022
Universal Design of Inquiry-Based Mathematics Education in Universities
MÁSILKO, LukášZákladní údaje
Originální název
Universal Design of Inquiry-Based Mathematics Education in Universities
Název česky
Univerzální design badatelsky orientované výuky matematiky na vysokých školách
Autoři
Vydání
Linz, Austria, ICCHP-AAATE 2022 Open Access Compendium "Assistive Technology, Accessibility and (e)Inclusion" Part I, od s. 294-303, 10 s. 2022
Nakladatel
Association ICCHP
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Rakousko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
ISBN
978-3-9504997-8-0
Klíčová slova česky
univerzální design; badatelsky orientovaná výuka; matematika; univerzita
Klíčová slova anglicky
universal design; inquiry-based education; mathematics; university
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 10. 2022 08:19, Mgr. Lukáš Másilko
Anotace
V originále
This article context is the teaching and learning of mathematics at university level. The article’s author was a member of the team working on the international PLATINUM that aimed to improve learning and teaching of mathematics at universities. The project partners are aware of the fact that the learning of mathematics at universities is very often procedural and students only learn to reproduce mathematical procedures in line with tests and examinations. The project partners aimed to change this trend by designing and implementing inquiry-based activities in order to create the conditions for a deeper conceptual understanding of mathematics for their students so they should have stronger analytical and problem-solving skills. They payed attention to difficulties students with identified needs may encounter in the different phases of an inquiry process. In this article, we offer two examples of teaching units to introduce readers with Universal Design recommendations we designed with respect to students with identified needs so they can actively participate in mathematics courses full of inquiry-based activities.
Návaznosti
0178/2018, interní kód MU |
|