D 2022

Universal Design of Inquiry-Based Mathematics Education in Universities

MÁSILKO, Lukáš

Základní údaje

Originální název

Universal Design of Inquiry-Based Mathematics Education in Universities

Název česky

Univerzální design badatelsky orientované výuky matematiky na vysokých školách

Vydání

Linz, Austria, ICCHP-AAATE 2022 Open Access Compendium "Assistive Technology, Accessibility and (e)Inclusion" Part I, od s. 294-303, 10 s. 2022

Nakladatel

Association ICCHP

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Rakousko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky

ISBN

978-3-9504997-8-0

Klíčová slova česky

univerzální design; badatelsky orientovaná výuka; matematika; univerzita

Klíčová slova anglicky

universal design; inquiry-based education; mathematics; university

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 10. 2022 08:19, Mgr. Lukáš Másilko

Anotace

V originále

This article context is the teaching and learning of mathematics at university level. The article’s author was a member of the team working on the international PLATINUM that aimed to improve learning and teaching of mathematics at universities. The project partners are aware of the fact that the learning of mathematics at universities is very often procedural and students only learn to reproduce mathematical procedures in line with tests and examinations. The project partners aimed to change this trend by designing and implementing inquiry-based activities in order to create the conditions for a deeper conceptual understanding of mathematics for their students so they should have stronger analytical and problem-solving skills. They payed attention to difficulties students with identified needs may encounter in the different phases of an inquiry process. In this article, we offer two examples of teaching units to introduce readers with Universal Design recommendations we designed with respect to students with identified needs so they can actively participate in mathematics courses full of inquiry-based activities.

Návaznosti

0178/2018, interní kód MU
Název: Partnership in Learning and Teaching University Mathematics
Investor: Evropská unie, Partnership in Learning and Teaching University Mathematics, Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže