VICIANOVÁ, Teresa, Alžběta JURASOVÁ, Tomáš HORČIČKA a Michal ŠAFAŘÍK. Distanční výuka elementárního psaní: dílčí výsledky případové studie. In Doktorandská vedecká konferencia Juvenilia Paedagogica 2022: aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov. 2022. ISBN 978-80-568-0503-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Distanční výuka elementárního psaní: dílčí výsledky případové studie
Název česky Distanční výuka elementárního psaní: dílčí výsledky případové studie
Název anglicky Distant Elementary Writing Instruction: Partial Results of a Case Study
Autoři VICIANOVÁ, Teresa, Alžběta JURASOVÁ, Tomáš HORČIČKA a Michal ŠAFAŘÍK.
Vydání Doktorandská vedecká konferencia Juvenilia Paedagogica 2022: aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov, 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-568-0503-9
Klíčová slova česky distanční výuka; výuka psaní; elementární psaní; případová studie
Klíčová slova anglicky distance learning; writing instruction; elementary writing; case study
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Alžběta Jurasová, učo 451579. Změněno: 1. 3. 2023 12:29.
Anotace
Předkládaný příspěvek přináší dílčí výsledky případové studie elementárního psaní v době distanční výuky. Cílem případové studie bylo zmapovat proces přípravy a realizace výuky psaní učitele prvního ročníku základní školy při distanční výuce během školního roku 2020/2021. Výzkumu se zúčastnili učitelka, žáci a rodiče, kteří retrospektivně popsali distanční výuku psaní v prvním ročníku na malé venkovské škole. Příspěvek předkládá dílčí výsledky z oblasti negativ a pozitiv distanční výuky elementárního psaní. Interpretace propojuje data získaná dvěma metodami (rozhovor a dotazník) využitými v rámci případové studie. Zjištění poukazují mimo jiné na důležitost role učitele-profesionála ve výuce elementárního psaní, který je z pohledu všech zúčastněných stran jen obtížně zastupitelný.
Anotace anglicky
The submitted contribution presents partial results of a case study dedicated to elementary writing in distance learning. The purpose of the case study was to explore the process of preparation and subsequent implementation of writing instruction by a first grade elementary school teacher during distance learning in the school year of 2020/2021. The research involved a class teacher, students, and parents who retrospectively described distance writing instruction in first grade at a small rural school. This paper presents partial results on the negatives and positives of elementary writing instruction during the school closure. The interpretation links the data collected by the two methods (interview and questionnaire) used in the case study. The findings highlight the importance of the teacher as an expert in the elementary writing instruction.
Návaznosti
MUNI/A/1496/2021, interní kód MUNázev: Kazuistika jako specifický přístup ve výzkumu edukačních procesů (Akronym: Kazuistiky)
Investor: Masarykova univerzita, Kazuistika jako specifický přístup ve výzkumu edukačních procesů
VytisknoutZobrazeno: 16. 6. 2024 15:59