2022
Team up: Lessons from moving an academic writing course for University teachers in Slovakia and Czechia online.
STEYNE, Linda, Agnes SIMON, Angeniet KAM, Eszter TIMÁR, Jan BENEŠ et. al.Základní údaje
Originální název
Team up: Lessons from moving an academic writing course for University teachers in Slovakia and Czechia online.
Autoři
STEYNE, Linda, Agnes SIMON, Angeniet KAM, Eszter TIMÁR a Jan BENEŠ
Vydání
1st edition. London, International Perspectives on Teaching and Learning Academic English in Turbulent Times, od s. 155-166, 11 s. 2022
Nakladatel
Routledge
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-1-032-25478-4
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 10. 2022 13:05, Mgr. et Mgr. Jan Beneš, Ph.D.
Anotace
V originále
This chapter shows how the challenges of the Covid-19 pandemic were exploited to improve the design of an academic writing course for university teachers and PhD candidates. In addition to describing the rationale and theoretically driven design principles behind this course of integrated writing and teaching skills development, the chapter details how the original face-to-face course was adapted to online delivery. The new teaching environment required the team of instructors from five universities to incorporate instructional design elements of online education without abandoning the original learning objectives or their commitment to active learning methods. After paying special attention to the key component of success, team teaching, the chapter concludes with implications and recommendations for academic writing courses for academics both face-to-face and online.