C 2022

Team up: Lessons from moving an academic writing course for University teachers in Slovakia and Czechia online.

STEYNE, Linda, Agnes SIMON, Angeniet KAM, Eszter TIMÁR, Jan BENEŠ et. al.

Základní údaje

Originální název

Team up: Lessons from moving an academic writing course for University teachers in Slovakia and Czechia online.

Autoři

STEYNE, Linda, Agnes SIMON, Angeniet KAM, Eszter TIMÁR a Jan BENEŠ

Vydání

1st edition. London, International Perspectives on Teaching and Learning Academic English in Turbulent Times, od s. 155-166, 11 s. 2022

Nakladatel

Routledge

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-1-032-25478-4

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 10. 2022 13:05, Mgr. et Mgr. Jan Beneš, Ph.D.

Anotace

V originále

This chapter shows how the challenges of the Covid-19 pandemic were exploited to improve the design of an academic writing course for university teachers and PhD candidates. In addition to describing the rationale and theoretically driven design principles behind this course of integrated writing and teaching skills development, the chapter details how the original face-to-face course was adapted to online delivery. The new teaching environment required the team of instructors from five universities to incorporate instructional design elements of online education without abandoning the original learning objectives or their commitment to active learning methods. After paying special attention to the key component of success, team teaching, the chapter concludes with implications and recommendations for academic writing courses for academics both face-to-face and online.