ZELNÍČKOVÁ, Helena, David VOREL a Peter MARINIČ. Využití Microsoft 365 technologií při výuce ekonomických předmětů na střední odborné škole. Journal of Technology and Information Education. Olomouc: Univerzita Palackého, 2022, roč. 14, č. 1, s. 69-80. ISSN 1803-537X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5507/jtie.2022.004.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Využití Microsoft 365 technologií při výuce ekonomických předmětů na střední odborné škole
Název anglicky Use of Microsoft 365 in Teaching Economic Subjects at Secondary Vocational School
Autoři ZELNÍČKOVÁ, Helena (203 Česká republika, garant), David VOREL (203 Česká republika) a Peter MARINIČ (703 Slovensko, domácí).
Vydání Journal of Technology and Information Education, Olomouc, Univerzita Palackého, 2022, 1803-537X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Odkaz na článek
Kód RIV RIV/00216224:14410/22:00126831
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2022.004
Klíčová slova česky cloudové služby; vzdělávání; střední odborná škola; žák; učitel
Klíčová slova anglicky cloud service; education; secondary vocational school; pupil; teacher
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 17. 2. 2023 09:31.
Anotace
Příspěvek řeší problematiku využití cloudové služby Microsoft 365 v rámci distanční výuky ekonomických předmětů na střední odborné škole. Distanční výuka přináší do škol nový pohled na vzdělávání žáků. Vzhledem k plošnému distančnímu vzdělávání v České republice musí učitelé hledat způsoby naplnění vzdělávacích cílů, v rámci dostupných materiální výukových prostředků. Učitelé se tak naučili efektivně používat široké spektrum vzdělávacích softwarů či cloudové služby umožňující nejen komunikaci s žáky a jejich rodiči, ale i různé formy didaktických metod práce. Školami je často využíváno cloudové služby Microsoft 365. Pro kvalitní výuku je však nutné přizpůsobit celý výukový materiál, se kterým žáci i učitel na internetu pracují. Je také nutné zohlednit technologickou vybavenost všech žáků. Hlavním cílem příspěvku je popsat konkrétní praktické využití cloudových služeb Microsoft 365 při výuce v ekonomických předmětech vybrané střední odborné školy. Uvedená jsou i konkrétní doporučení pro pedagogickou praxi s programem Microsoft 365, s možným přesahem využití v ostatních odborných předmětech vyučovaných na středních odborných školách.
Anotace anglicky
The paper will address the use of the Microsoft 365 cloud service in the distance learning of economic subjects at a secondary vocational school. Distance learning brings a new perspective on pupils' education to schools. Due to widespread distance education in the Czech Republic, teachers must look for ways to meet educational goals, within the available material teaching resources. Teachers thus learned to effectively use a wide range of educational software or cloud services, enabling not only communication with students and their parents, but also various forms of teaching methods. Schools often use the Microsoft 365 cloud service. However, for quality teaching, it is necessary to adapt the entire teaching material that pupils and teachers work with on the Internet. It is also necessary to consider the technological equipment of all pupils. The main goal of the paper is to describe the specific practical use of Microsoft 365 cloud services in teaching economic subjects of a selected secondary vocational school. There are also specific recommendations for pedagogical practice with the Microsoft 365 cloud service, with a possible overlap of use in other vocational subjects taught at secondary vocational schools.
Návaznosti
MUNI/A/1472/2021, interní kód MUNázev: Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách
Investor: Masarykova univerzita, Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 10:59