2022
How challenges were addressed in recent GRADE public health guidelines: a scoping review
KANTOROVÁ, Lucia, Tereza FRIESSOVÁ, Simona SLEZÁKOVÁ, Alena LANGAUFOVÁ, Jitka KLUGAROVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
How challenges were addressed in recent GRADE public health guidelines: a scoping review
Autoři
KANTOROVÁ, Lucia (703 Slovensko, domácí), Tereza FRIESSOVÁ (203 Česká republika, domácí), Simona SLEZÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Alena LANGAUFOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jitka KLUGAROVÁ (203 Česká republika, domácí), MF ŽULJEVIČ, Marina LUKEŽIČ, Aleksandar KIRKOVSKI, Nensi ĆAĆIĆ, Tina Poklepović PERIČIĆ, Ljerka DELAČ, Jiří KANTOR (203 Česká republika), Jiří BÚŘIL (203 Česká republika, domácí), Petra BÚŘILOVÁ (203 Česká republika, domácí), Andrea POKORNÁ (203 Česká republika, domácí), Zachary MUNN a Miloslav KLUGAR (203 Česká republika, domácí)
Vydání
2022
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
30230 Other clinical medicine subjects
Stát vydavatele
Kanada
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14110/22:00126838
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
Klíčová slova anglicky
GRADE; public health; scoping review
Změněno: 10. 10. 2022 09:04, Mgr. Bc. Alena Langaufová, Ph.D.
Anotace
V originále
Background Public Health Guidelines (PHG) may be challenging to develop, due to complex interventions, especially from a population perspective, when targeting health systems, equity, environmental issues, health reforms, and policies, among others. Objective This review aims to determine how Grading of Recommendations Assessment, Development and Evaluation (GRADE) PHG have addressed previously identified challenges (identifying different stakeholders; incorporating their perspectives; prioritizing non-health outcomes; determining thresholds for decision-making; incorporating non-randomized studies; concerns with conditional recommendations) and what modifications were made to the GRADE approach. Methods We searched and title-screened GRADE PHG published in 2013-2021 applying a pre-defined protocol and JBI methods. We screened full texts of the identified documents and extracted information on the guideline methods. We used directed content analysis and descriptive statistics for data analysis.
Návaznosti
LTC20031, projekt VaV |
|