BRYCHOVÁ, Alice, Helena HRADÍLKOVÁ a Pavla MAREČKOVÁ. DaF-Unterricht an tschechischen Schulen und mehrsprachigkeitsorientierte Unterrichtsszenarien. In MALWE-Tagung Mehrsprachigkeit in DaF-und DaZ-Lehr-Lernkontexten wahrnehmen, aufgreifen und nutzen. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název DaF-Unterricht an tschechischen Schulen und mehrsprachigkeitsorientierte Unterrichtsszenarien
Autoři BRYCHOVÁ, Alice, Helena HRADÍLKOVÁ a Pavla MAREČKOVÁ.
Vydání MALWE-Tagung Mehrsprachigkeit in DaF-und DaZ-Lehr-Lernkontexten wahrnehmen, aufgreifen und nutzen, 2022.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova česky mnohojazyčnost, DaFnE, výukové scénáře
Klíčová slova anglicky multilingualism, DaFnE, learning scenarios
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 11. 10. 2022 19:32.
Anotace
In der Präsentation wurden Ziele des internationalen Projektes MALWE im tschechischen Kontext und an tschechischen Schulen beschrieben. In diesem Zusammenhang wurden die Unterschiede zwischen dem DaZ- und DaF-Unterricht überlegt und diskutiert. Damit hängen auch die Methoden des DaF-Unterrichts und die Problematik der Mehrsprachigkeit an tschechischen Schulen zusammen. Die im Projekt MALWE entworfenen Unterrichtsszenarien für den mehrsprachigen DaF-Unterricht wurden als Beispiele der guten Praxis vorgestellt.
Anotace česky
Prezentace prezentovala cíle mezinárodního projektu MALWE v českém kontextu a na českých školách. V této souvislosti byly zvažovány a diskutovány rozdíly mezi výukou němčiny jako druhého a jako cizího jazyka. S tím souvisí i metody výuky němčiny jako cizího jazyka a problematika vícejazyčnosti v českých školách. Jako příklady dobré praxe byly představeny výukové scénáře pro lekce němčiny jako cizího jazyka, které využívjí vícejazyčnost žáků, navržené v rámci projektu MALWE.
Anotace anglicky
The presentation described the goals of the international project MALWE in the Czech context and at Czech schools. In this context, the differences between German as a second language and as a foreign language teaching were considered and discussed. The methods of teaching german as a foreign language and the problems of multilingualism in Czech schools are also related to this. The teaching scenarios for multilingual german language lessons designed in the MALWE project were presented as examples of good practice.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 21:55