NĚMEC, Jiří, Lenka GULOVÁ, Hana HORKÁ, Markéta KOŠATKOVÁ, Martina KUROWSKI, Jan NEHYBA and Radek POSPÍŠIL. Teorie a metodika výchovy (Theory and methodology of education). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0131-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Teorie a metodika výchovy
Name (in English) Theory and methodology of education
Authors NĚMEC, Jiří, Lenka GULOVÁ, Hana HORKÁ, Markéta KOŠATKOVÁ, Martina KUROWSKI, Jan NEHYBA and Radek POSPÍŠIL.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 2022.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Textbook
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW html
ISBN 978-80-280-0131-5
ISSN 1802-128X
Keywords (in Czech) Teorie a metodika výchovy; hra; komunikace; kritické myšlení; multikulturní výchova; postoje a předsudky; sociologické teorie vzdělávání; třídní učitel
Keywords in English Educational theory and methodology; play; communication; critical thinking; multicultural education; attitudes and prejudices; sociological theories of education; classroom teacher
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Petra Baštářová, učo 105126. Changed: 18/10/2022 11:01.
Abstract
Interaktivní publikace Teorie a metodika výchovy seznamuje čtenáře s aktuálními výzvami a problémy, kterým čelí český vzdělávací systém a učitelé. Jsou to právě na jedné straně teorie, které náročnou pedagogickou práci mohou proměnit v porozumění každodenních fenoménů a pak metodika, která může nastínit, jak postupovat při jejich zvládání a optimálním řešení. Učebnice je určena především studentům předmětů PdF: SZ6004, SZ6029 Teorie a metodika výchovy, ale i zájemcům o studium v navazujících magisterských uitelských programech, kteří své bakalářské studium absolvovali na jiné univerzitě.
Abstract (in English)
Through carefully selected and long-term profiled topics, the text introduces readers to the current challenges and issues facing our education system and teachers. It is, on the one hand, the theories that can transform the demanding work of pedagogy into an understanding of everyday phenomena and then the methodology that can outline how to proceed in coping with them and optimally resolving them. The text is intended not only for undergraduate students of all teacher-oriented programmes, but also for those interested in studying in the follow-up Master's programmes who have completed their undergraduate studies at another university.
PrintDisplayed: 26/4/2024 16:22