k 2022

Žáci s dyslexií a jejich oční pohyby během čtení souvislého textu

DOSTÁLOVÁ, Nicol

Základní údaje

Originální název

Žáci s dyslexií a jejich oční pohyby během čtení souvislého textu

Název anglicky

Pupils with dyslexia and their eye movements when reading continuous text

Vydání

XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

dyslexie, eye-tracking, oční pohyby, čtení

Klíčová slova anglicky

dyslexia, eye tracking, eye movements, reading

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 1. 2023 17:35, Mgr. Bc. Nicol Dostálová

Anotace

V originále

V současnosti je velké množství informací prezentováno v textové podobě. Proto je zásadní čtení, které je intenzivně rozvíjeno od základní školy. Pokud má žák dyslexii, je negativně ovlivněn jeho vývoj slovní zásoby a přijímání znalostí. Proces čtení souvisí s očními pohyby, které se u dyslektiků liší. Z těchto důvodů je potřeba zahájit včasnou diagnostiku, avšak registrace očních pohybů není její součástí. Analýza očních pohybů může vnést nové poznatky do oblasti diagnostiky i terapie dyslexie.

Návaznosti

MUNI/A/1405/2021, interní kód MU
Název: Analýza očních pohybů u žáků s dyslexií (Akronym: ANDYS)
Investor: Masarykova univerzita, Analýza očních pohybů u žáků s dyslexií