p 2022

Integrované předškolní vzdělávání

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Integrované předškolní vzdělávání

Název česky

Integrated preschool education

Autoři

Vydání

Vzdělávání budoucích pedagogů mateřských škol se zaměřením na pohybovou aktivitu, 2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Konstruktivismus; individualizace; projektování; předškolní vzdělávání.

Klíčová slova anglicky

Constructivism; individualization; designing; Preschool education.
Změněno: 15. 10. 2022 08:03, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Prezentace sezamuje účastníky s východisky projektování a realizace předškolního vzdělávání. Hlavními východisky projektování a realiace vzdělávání dětí v mateřské škole se stávají konstruktivistické přístupy, integrovanaá tematická výuka, individualizace a osobnostní pojetí výchovy. Nosným konceptem projektování se stává třívrstvý model, jak jej pojmenoval Janík a kol. (2013). V rámci přednášky byl představen jeden z projektů studentů zaměřený na téma zdraví.

Anglicky

The presentation summarizes the participants with the starting points for designing and implementing preschool education. Constructivist approaches, integrated thematic teaching, individualization and a personal concept of education become the main starting points for designing and implementing children's education in kindergarten. The supporting design concept becomes the three-layer model, as named by Janík et al. (2013). As part of the lecture, one of the students' projects focused on the topic of health was presented.