2022
Integrované předškolní vzdělávání
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Integrované předškolní vzdělávání
Název česky
Integrated preschool education
Autoři
Vydání
Vzdělávání budoucích pedagogů mateřských škol se zaměřením na pohybovou aktivitu, 2022
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Konstruktivismus; individualizace; projektování; předškolní vzdělávání.
Klíčová slova anglicky
Constructivism; individualization; designing; Preschool education.
Změněno: 15. 10. 2022 08:03, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Prezentace sezamuje účastníky s východisky projektování a realizace předškolního vzdělávání. Hlavními východisky projektování a realiace vzdělávání dětí v mateřské škole se stávají konstruktivistické přístupy, integrovanaá tematická výuka, individualizace a osobnostní pojetí výchovy. Nosným konceptem projektování se stává třívrstvý model, jak jej pojmenoval Janík a kol. (2013). V rámci přednášky byl představen jeden z projektů studentů zaměřený na téma zdraví.
Anglicky
The presentation summarizes the participants with the starting points for designing and implementing preschool education. Constructivist approaches, integrated thematic teaching, individualization and a personal concept of education become the main starting points for designing and implementing children's education in kindergarten. The supporting design concept becomes the three-layer model, as named by Janík et al. (2013). As part of the lecture, one of the students' projects focused on the topic of health was presented.