MAREČKOVÁ, Pavla. Mediace v cizojazyčné výuce na gymnáziích (Mediation in foreign language teaching at secondary grammar schools). In Vzdělávací seminář na Gymnáziu Matyáše Lercha, Brno. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mediace v cizojazyčné výuce na gymnáziích
Name in Czech Mediace v cizojazyčné výuce na gymnáziích
Name (in English) Mediation in foreign language teaching at secondary grammar schools
Authors MAREČKOVÁ, Pavla.
Edition Vzdělávací seminář na Gymnáziu Matyáše Lercha, Brno, 2022.
Other information
Type of outcome Requested lectures
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Keywords (in Czech) výuka cizích jazyků; jazyková mediace; CEFR; Companion Volume
Keywords in English teaching foreign languages; mediation; CEFR; Companion Volume
Changed by Changed by: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Changed: 17/5/2023 15:05.
Abstract
Mediace, tedy volné zprostředkování obsahu mluveného či psaného textu třetí osobě, která jazyk výchozího textu neovládá, je v dnešní globalizované, vícejazyčné společnosti považována za klíčovou kompetenci, a je tedy žádoucí, aby si ji žáci osvojovali ve výuce cizích jazyků už od samých začátků. V řadě evropských zemí, jako je Rakousko, Německo, Švýcarsko, Itálie, Španělsko či Řecko, je mediace již pevnou součástí kurikul, stejně jako učebnic cizích jazyků a je ověřována u maturitních (i jiných závěrečných) zkoušek. Cílem nabízeného workshopu je představit vyučujícím Gymnázia Matyáše Lercha v Brně didaktický koncept mediace, jak je rozpracován v Dodatku ke Společnému referenčnímu rámci pro jazyky (2020), seznámit je s hlavními teoretickými východisky nezbytnými pro implementaci mediace do praxe a v neposlední řadě jim nabídnout metodické postupy a náměty do vlastních hodin cizího jazyka.
Abstract (in Czech)
Mediace, tedy volné zprostředkování obsahu mluveného či psaného textu třetí osobě, která jazyk výchozího textu neovládá, je v dnešní globalizované, vícejazyčné společnosti považována za klíčovou kompetenci, a je tedy žádoucí, aby si ji žáci osvojovali ve výuce cizích jazyků už od samých začátků. V řadě evropských zemí, jako je Rakousko, Německo, Švýcarsko, Itálie, Španělsko či Řecko, je mediace již pevnou součástí kurikul, stejně jako učebnic cizích jazyků a je ověřována u maturitních (i jiných závěrečných) zkoušek. Cílem nabízeného workshopu je představit vyučujícím Gymnázia Matyáše Lercha v Brně koncept mediace, jak je rozpracován v Dodatku ke Společnému referenčnímu rámci pro jazyky (2020), seznámit je s hlavními teoretickými východisky nezbytnými pro implementaci mediace do praxe a v neposlední řadě jim nabídnout metodické postupy a náměty do vlastních hodin cizího jazyka.
Abstract (in English)
Mediation, i.e. freely communicating the content of a spoken or written text to a third person who does not know the language of the source text, is considered a key competence in today's globalised, multilingual society and it is therefore desirable for students to acquire it in foreign language education from the very beginning. In a number of European countries, such as Austria, Germany, Switzerland, Italy, Spain and Greece, mediation is already a firm part of the curriculum as well as foreign language textbooks and is tested in final (and other final) exams. The aim of this workshop is to introduce the teachers of the Matyáš Lerch Grammar School in Brno to the didactic concept of mediation as elaborated in the Supplement to the Common Framework of Reference for Languages (2020), to acquaint them with the main theoretical background necessary for the implementation of mediation in practice and, last but not least, to offer them methodological approaches and suggestions for their own foreign language classes.
PrintDisplayed: 1/9/2024 08:48