W 2022

Konstrukční výzkum ve vzdělávání: metodologie a možnosti

ELLEDEROVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

Konstrukční výzkum ve vzdělávání: metodologie a možnosti

Název anglicky

Educational Design Research: Methodology and Potential

Vydání

2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

konstrukční výzkum; dualistický přínos; metodologie; konstrukční principy; učebnice odborného anglického jazyka

Klíčová slova anglicky

educational design research; two-fold yield; methodology; design principles; English for specific purposes coursebook
Změněno: 23. 2. 2023 14:37, Mgr. Ing. Eva Ellederová, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem workshopu je představit problematiku konstrukčního výzkumu jako relativně nového přístupu v pedagogickém výzkumu, který podporuje roli reflektujících praktiků v kontextu vzdělávacích inovací. Potenciál konstrukčního výzkumu spočívá v návrhu a postupném vývoji efektivních vzdělávacích intervencí vedoucí k produkci konstrukčních principů, kritickému rozvíjení dominantní teorie a vytváření nových teorií. Workshop také seznámí účastníky s metodologií, výsledky a konstrukčními principy konstrukčního výzkumu učebnice pro výuku odborného anglického jazyka. Diskuze k dané problematice umožní účastníkům workshopu zamyslet se nad možnostmi realizace konstrukčního výzkumu v rámci jejich oborové specializace.

Anglicky

The goal of the workshop is to present the issue of educational design research as a relatively new approach in pedagogical research that supports the role of reflective practitioners in the context of educational innovations. The potential of educational design research lies in the design and gradual development of effective educational interventions leading to the production of design principles, the critical development of a dominant theory, and the development of new theories. Besides, the workshop will deal with the methodology, results and design principles of educational design research of the English for specific purposes coursebook. The discussion will allow workshop participants to think about the possibilities of implementing educational design research within their field of specialization.

Návaznosti

MUNI/B/1184/2021, interní kód MU
Název: Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: seriál metodologických workshopů a konferencí 2022
Investor: Masarykova univerzita, Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: seriál metodologických workshopů a konferencí 2022