WILDMANN, Doris and Astrid LEITHNER. Welchen „Sinn“ macht die Grammatik im Text? Die Umsetzung des funktionalen Grammatikansatzes im DaF-Unterricht (What "sense" does grammar make in the text? The implementation of the functional grammar approach in GFL lessons). 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Welchen „Sinn“ macht die Grammatik im Text? Die Umsetzung des funktionalen Grammatikansatzes im DaF-Unterricht
Name in Czech Jaký "smysl" dává gramatika textu? Využití funkční gramatiky ve výuce němčiny
Name (in English) What "sense" does grammar make in the text? The implementation of the functional grammar approach in GFL lessons
Authors WILDMANN, Doris and Astrid LEITHNER.
Edition 2017.
Other information
Type of outcome Organization of a workshop
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Changed by Changed by: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Changed: 20/10/2022 19:28.
Abstract
Grammatik spannend und motivierend in den Deutschunterricht einzubauen stellt für uns Lehrende immer wieder eine Herauforderung dar. Ziel dieses Workshops ist es daher, Prinzipien und Grundlagen des funktionalen Grammatikansatzes und seine praktische Umsetzung für alle Niveaus kennenzulernen und im eigenen Unterricht anwenden zu können.
Abstract (in Czech)
Začlenění gramatiky do hodin němčiny zajímavým a motivujícím způsobem je pro učitele vždy výzvou. Cílem tohoto workshopu je seznámit se s principy a základy přístupu funkční gramatiky a představit její praktickou aplikaci ve výuce všech jazykových úrovní.
Abstract (in English)
Integrating grammar into German lessons in an interesting and motivating way is always a challenge for teachers. The aim of this workshop is to introduce the principles and basics of the functional grammar approach and to present its practical application in the teaching of all language levels.
PrintDisplayed: 29/5/2024 15:52