2022
Galeristka Anna : Chatbot jako vzdělávací objekt
ČERNÝ, MichalZákladní údaje
Originální název
Galeristka Anna : Chatbot jako vzdělávací objekt
Název anglicky
Galleryist Anna : Chatbot as an Educational Resource
Autoři
ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Journal of Technology and Information Education, Olomouc, Univerzita Palackého, 2022, 1803-537X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/22:00126995
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
chatbot; případová studie; informační gramotnost; umělá inteligence; modelování dialogu
Klíčová slova anglicky
chatbot; case study; information literacy; artificial intelligence; dialogue modeling
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 4. 3. 2023 16:39, Mgr. Zuzana Matulíková
V originále
Případová studie se zaměřuje na kvalitativní analýzu reflexe knihovníků (n=12) a studentů (n=17) práce s chatbotem, který je vytvořený skrze dialogové rámce. Soustředí se na to, jakým způsobem tito respondenti chápou interakci s dialogovým systémem, který nevyužívá umělou inteligenci, jak jsou ochotni přijmout narativní vlastnosti takové edukační interakce. Diskuse se soustředí jak na význam designu takových vzdělávacích objektů, tak na problémy a výzvy, které práce s nimi přináší. Případová studie pracuje s vlastním vytvořeným chatbotem – Galeristkou Annou, který je zaměřený na rozvoj kompetencí souvisejících s vyhledáváním informací o uměleckých artefaktech na internetu.
Anglicky
The case study focuses on a qualitative analysis of the reflection of librarians (n = 12) and students (n = 17) working with the chatbot created through dialogue frames. It focuses on how these respondents understand the interaction with a dialogue system that does not use artificial intelligence, how they are willing to accept the narrative characteristics of such an educational interaction. The discussion focuses on the importance of the design of such educational objects, on the problems and challenges that work with them brings. The case study works with her own created chatbot – Galleryist Anna, which is focused on the development of competencies related to finding information about art artefacts on the Internet.