J 2022

Galeristka Anna : Chatbot jako vzdělávací objekt

ČERNÝ, Michal

Základní údaje

Originální název

Galeristka Anna : Chatbot jako vzdělávací objekt

Název anglicky

Galleryist Anna : Chatbot as an Educational Resource

Autoři

ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Journal of Technology and Information Education, Olomouc, Univerzita Palackého, 2022, 1803-537X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/22:00126995

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

chatbot; případová studie; informační gramotnost; umělá inteligence; modelování dialogu

Klíčová slova anglicky

chatbot; case study; information literacy; artificial intelligence; dialogue modeling

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 3. 2023 16:39, Mgr. Zuzana Matulíková

Anotace

V originále

Případová studie se zaměřuje na kvalitativní analýzu reflexe knihovníků (n=12) a studentů (n=17) práce s chatbotem, který je vytvořený skrze dialogové rámce. Soustředí se na to, jakým způsobem tito respondenti chápou interakci s dialogovým systémem, který nevyužívá umělou inteligenci, jak jsou ochotni přijmout narativní vlastnosti takové edukační interakce. Diskuse se soustředí jak na význam designu takových vzdělávacích objektů, tak na problémy a výzvy, které práce s nimi přináší. Případová studie pracuje s vlastním vytvořeným chatbotem – Galeristkou Annou, který je zaměřený na rozvoj kompetencí souvisejících s vyhledáváním informací o uměleckých artefaktech na internetu.

Anglicky

The case study focuses on a qualitative analysis of the reflection of librarians (n = 12) and students (n = 17) working with the chatbot created through dialogue frames. It focuses on how these respondents understand the interaction with a dialogue system that does not use artificial intelligence, how they are willing to accept the narrative characteristics of such an educational interaction. The discussion focuses on the importance of the design of such educational objects, on the problems and challenges that work with them brings. The case study works with her own created chatbot – Galleryist Anna, which is focused on the development of competencies related to finding information about art artefacts on the Internet.