ČERNÝ, Michal. Galeristka Anna : Chatbot jako vzdělávací objekt. Journal of Technology and Information Education. Olomouc: Univerzita Palackého, 2022, roč. 14, č. 1, s. 49-68. ISSN 1803-537X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5507/jtie.2022.009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Galeristka Anna : Chatbot jako vzdělávací objekt
Název anglicky Galleryist Anna : Chatbot as an Educational Resource
Autoři ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Journal of Technology and Information Education, Olomouc, Univerzita Palackého, 2022, 1803-537X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/22:00126995
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2022.009
Klíčová slova česky chatbot; případová studie; informační gramotnost; umělá inteligence; modelování dialogu
Klíčová slova anglicky chatbot; case study; information literacy; artificial intelligence; dialogue modeling
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Změněno: 4. 3. 2023 16:39.
Anotace
Případová studie se zaměřuje na kvalitativní analýzu reflexe knihovníků (n=12) a studentů (n=17) práce s chatbotem, který je vytvořený skrze dialogové rámce. Soustředí se na to, jakým způsobem tito respondenti chápou interakci s dialogovým systémem, který nevyužívá umělou inteligenci, jak jsou ochotni přijmout narativní vlastnosti takové edukační interakce. Diskuse se soustředí jak na význam designu takových vzdělávacích objektů, tak na problémy a výzvy, které práce s nimi přináší. Případová studie pracuje s vlastním vytvořeným chatbotem – Galeristkou Annou, který je zaměřený na rozvoj kompetencí souvisejících s vyhledáváním informací o uměleckých artefaktech na internetu.
Anotace anglicky
The case study focuses on a qualitative analysis of the reflection of librarians (n = 12) and students (n = 17) working with the chatbot created through dialogue frames. It focuses on how these respondents understand the interaction with a dialogue system that does not use artificial intelligence, how they are willing to accept the narrative characteristics of such an educational interaction. The discussion focuses on the importance of the design of such educational objects, on the problems and challenges that work with them brings. The case study works with her own created chatbot – Galleryist Anna, which is focused on the development of competencies related to finding information about art artefacts on the Internet.
VytisknoutZobrazeno: 30. 7. 2024 21:32