RADVAN, Michal. Zdanění venkovní reklamy. Online. In Kotásek, J., Špačková, M. (eds.). Pocta prof. Josefu Bejčkovi k 70. narozeninám. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022, s. 707-716. ISBN 978-80-280-0093-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0094-2022-33.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zdanění venkovní reklamy
Název česky Zdanění venkovní reklamy
Název anglicky Taxation of Outdoor Advertising
Autoři RADVAN, Michal (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Pocta prof. Josefu Bejčkovi k 70. narozeninám, od s. 707-716, 10 s. 2022.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50501 Law
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Open access sborníku
Kód RIV RIV/00216224:14220/22:00126996
Organizační jednotka Právnická fakulta
ISBN 978-80-280-0093-6
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0094-2022-33
Klíčová slova česky Venkovní reklama; místní daň; poplatek za užívání veřejného prostranství; daň z reklamy; poplatek z reklamy
Klíčová slova anglicky Outdoor advertising; local tax; charge for using public space; advertising tax; advertising charge
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 4. 4. 2023 16:23.
Anotace
Příspěvek se věnuje problematice zdanění venkovní reklamy. Po kritické analýze stávající právní regulace místního poplatku za užívání veřejného prostranství a historickém exkurzu k návrhu zákona o obecních daních je vyvrácena hypotézu, že poplatek za užívání veřejného prostranství je z pohledu obce dostatečným nástrojem pro omezení vizuálního smogu. Pro účinnou regulaci vizuálního smogu (spolu)způsobeného venkovní reklamou je vhodná kombinace administrativněprávních, daňověprávních a mimoprávních nástrojů. Je nezbytné zavést místní poplatek z reklamy, jehož jednotlivé konstrukční prvky jsou představeny v závěru článku.
Anotace anglicky
The contribution deals with the issue of taxation of outdoor advertising. After a critical analysis of the existing legal regulation of the local charge for using public space and a historical excursion to the draft law on municipal taxes, the hypothesis that the charge for using public space is a sufficient tool for limiting visual smog is refuted. A combination of administrative law, tax law, and non-legal instruments is appropriate to effectively regulate the visual smog (co-)caused by outdoor advertising. It is necessary to introduce a local advertising charge, the individual structural components of which are presented at the end of the article.
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 13:54