2022
Code Quality Defects Across Introductory Programming Topics
EFFENBERGER, Tomáš a Radek PELÁNEKZákladní údaje
Originální název
Code Quality Defects Across Introductory Programming Topics
Autoři
EFFENBERGER, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) a Radek PELÁNEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
New York, NY, USA, Proceedings of the 53rd ACM Technical Symposium on Computer Science Education V. 1, od s. 941-947, 7 s. 2022
Nakladatel
Association for Computing Machinery
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14330/22:00127006
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-1-4503-9070-5
UT WoS
000884263800136
Klíčová slova anglicky
introductory programming; python; code quality; feedback
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2023 12:00, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
Research on feedback in introductory programming focuses mostly on incomplete and incorrect programs. However, most of the functionally correct programs also contain defects that call for feedback. We analyzed 114,000 solutions to 161 short coding problems in Python and compiled a catalog of 32 defects in code quality. We found that most correct solutions contain some defects and that students do not stop making them if they do not receive targeted feedback. The catalog of defects, together with their prevalence across common topics like expressions, loops, and lists, informs educators which defects to address in which lectures and guides the development of exercises on code quality. Additionally, we describe defect detectors, which can be used to generate valuable feedback to students automatically.
Návaznosti
MUNI/A/1195/2021, interní kód MU |
| ||
MUNI/A/1230/2021, interní kód MU |
|