LÍPOVÁ, Magdaléna. Psychosociální úkoly na počátku dospívání ve vybraných prózách pro děti a mládež. Online. In Ester Nováková, Ondřej Zabloudil Pechník. XIV. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury. 1.elektronické vyd. Brno: Nakladatelství Masarykovy univerzity, 2022, s. 60-73. ISBN 978-80-280-0123-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Psychosociální úkoly na počátku dospívání ve vybraných prózách pro děti a mládež
Název česky Psychosociální úkoly na počátku dospívání ve vybraných prózách pro děti a mládež
Název anglicky Psychosocial tasks at the beginning of adolescence in selected prose for children and youth
Autoři LÍPOVÁ, Magdaléna (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1.elektronické vyd. Brno, XIV. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury. od s. 60-73, 14 s. 2022.
Nakladatel Nakladatelství Masarykovy univerzity
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/22:00127039
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-280-0123-0
Klíčová slova česky česká literatura pro děti a mládež; Jiří Stránský; Bogdan Trojak; Perlorodky; Safíroví ledňáčci a Glutaman; psychosociální krize; epigenetická teorie Erika Eriksona; mladší školní věk; dospívání
Klíčová slova anglicky Czech children's literature; Jiří Stránský; Bogdan Trojak; psychosocial crisis; Erik Erikson's epigenetic theory; younger school age; adolescence
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 27. 2. 2023 10:56.
Anotace
Příspěvek představuje psychosociální krize, kterými vývojová psychologie (především teorie Erika Eriksona) charakterizuje přelomové období mezi mladším školním věkem a počátkem dospívání. Prostřednictvím literárněvědné interpretační analýzy jsou odkrývána témata těchto vývojových krizí a specifika jejich autorského zpracování v literatuře pro děti a mládež, konkrétně v próze Jiřího Stránského Perlorodky a v próze Safíroví ledňáčci a Glutaman Bogdana Trojaka.
Anotace anglicky
The paper presents the psychosocial crises by which developmental psychology (primarily Erik Erikson's theory) characterizes the turning point between younger school age and the beginning of adolescence. By means of a literary interpretive analysis, the themes of these developmental crises and the specifics of their authorial processing in literature for children and young people are revealed, specifically in the prose of Jiří Stránský Pearl of Pearl and in the prose of the Safíroví ledňáčci and Glutaman Bogdan Trojak.
Návaznosti
MUNI/A/1363/2021, interní kód MUNázev: Jazyková a literární komunikace V. (Akronym: JLK5)
Investor: Masarykova univerzita, Jazyková a literární komunikace V.
VytisknoutZobrazeno: 19. 7. 2024 12:25