2022
Más pequeños que el Guggenheim, de Alejandro Ricaño : ¿de quién nos reímos cuando nos reímos del pelado neoliberal?
VÁZQUEZ TOURIÑO, DanielZákladní údaje
Originální název
Más pequeños que el Guggenheim, de Alejandro Ricaño : ¿de quién nos reímos cuando nos reímos del pelado neoliberal?
Název česky
Más pequeños que el Guggenheim Alejandra Ricaña : komu se smějeme, když se smějeme neoliberálnímu peladovi?
Název anglicky
Más pequeños que el Guggenheim, by Alejandro Ricaño : who are we laughing at when we laugh at the neoliberal pelado?
Autoři
VÁZQUEZ TOURIÑO, Daniel (724 Španělsko, garant, domácí)
Vydání
VALENCIANA, MEXICO, UNIV GUANAJUATO, 2022, 2007-2538
Další údaje
Jazyk
španělština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60206 Specific literatures
Stát vydavatele
Mexiko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.100
Kód RIV
RIV/00216224:14210/22:00127064
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
UT WoS
000918109000014
Klíčová slova česky
Alejandro Ricaño; pelado; generación FONCA; teatro mexicano contemporáneo; humor
Klíčová slova anglicky
Alejandro Ricaño; Pelado; Fonca Generation; Contemporary Mexican theatre; humor.
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 4. 2024 11:07, Mgr. et Mgr. Stanislav Hasil
V originále
El artículo propone que el teatro de la última generación de dramaturgos se distingue por un tipo de protagonistas que entronca con la clásica figura del pelado. Mediante el análisis de la pieza Más pequeños que el Guggenheim, de Alejandro Ricaño, se estudia la manera en que estos seres insignificantes provocan la risa del público, así como las implicaciones de esta risa.
Česky
Článek navrhuje, aby se divadlo generace mexických dramatiků, kteří premiérovali své hry od 90. let 20. století, vyznačovalo typem protagonisty, který se pojí s klasickou postavou "pelada". Prostřednictvím analýzy hry Más pequeños que el Guggenheim od Alejandra Ricaña studujeme způsob, jakým tyto bezvýznamné bytosti vyvolávají smích publika, a také důsledky tohoto smíchu.
Anglicky
The article proposes that the theater of the generation of Mexican playwrights who premiere their plays since the 90s of the 20th century is distinguished by a type of protagonist that connects with the classic figure of the “pelado”. Through the analysis of the play Más pequeños que el Guggenheim, by Alejandro Ricaño, we study the way in which these insignificant beings provoke the audience’s laughter, as well as the implications of this laughter.
Návaznosti
MUNI/A/0982/2021, interní kód MU |
|