JINDRA, Miroslav. Vybrané aspekty literárního díla a jejich recepce dětským čtenářem: výsledky výzkumu dětského čtenářství formou skupinové diskuze. Online. In NOVÁKOVÁ, Ester a Ondřej PECHNÍK. XIV. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury. 1. elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2022, s. 33-59. ISBN 978-80-280-0123-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vybrané aspekty literárního díla a jejich recepce dětským čtenářem: výsledky výzkumu dětského čtenářství formou skupinové diskuze
Název česky Vybrané aspekty literárního díla a jejich recepce dětským čtenářem: výsledky výzkumu dětského čtenářství formou skupinové diskuze
Název anglicky Selected aspects of a literature and their reception by children's readers: a children's reading research in the form of a group discussion
Autoři JINDRA, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. elektronické vyd. Brno, XIV. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury, od s. 33-59, 27 s. 2022.
Nakladatel Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/22:00127069
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-280-0123-0
Klíčová slova česky recepce; dětský čtenář; skupinová diskuze; fenomenologický přístup; mladší školní věk
Klíčová slova anglicky reception; children's reader; group discussion; phenomenological approach; younger school age
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: MgA. Miroslav Jindra, Ph.D., učo 476168. Změněno: 1. 11. 2022 19:28.
Anotace
Výzkum recepce literárního díla dětským čtenářem zahrnuje množství metodologických přístupů, kterými je možné tento fenomén zkoumat. Každé dítě vyžaduje svůj specifický způsob vyjádření, jenž je pro něj vlastní a přirozený. Jedním z možných výzkumných nástrojů při výzkumu recepce dětského čtenářství je neodmyslitelně skupinová diskuze, nabízející otevřený prostor pro vyjádření. Tento nástroj přinesl řadu významných informací konkretizujících vnímání a přijetí literárního díla dětským čtenářem. Cílem příspěvku je nabídnout čtenáři dílčí výsledky výzkumu dětského čtenářství, a to na základě využité výzkumné metody skupinové diskuze. Výzkumné aktivity jsou součástí disertačního projektu autora příspěvku zaměřeného na identifikaci dítěte mladšího školního věku s literárním a divadelním dílem. Příspěvek předkládá výsledky skupinové diskuze z hodin čtení literárního díla Lewise Carrolla Za zrcadlem a co tam Alenka našla, provedeného u žáků třetí třídy základní školy.
Anotace anglicky
Research of a literature reception by a child reader includes a number of methodological approaches that can be used to investigate this phenomenon. Each child requires a specific way of expression that is unique and natural to him. One of the possible research tools in researching the reception of children's reading is inherently a group discussion, offering an open space for expression. This tool brought a lot of important information concretizing the perception and acceptance of a literary work by a child reader. The aim of the contribution is to offer the reader partial results of research into children's reading, based on the research method of group discussion. The research activities are part of the author's dissertation project focused on the identification of a child of younger school age with literary and theatrical work. The paper presents the results of a group discussion from the lessons of reading Lewis Carroll's literary work Through the Looking Glass and what Alice found there, conducted with third-grade elementary school students.
Návaznosti
MUNI/A/1363/2021, interní kód MUNázev: Jazyková a literární komunikace V. (Akronym: JLK5)
Investor: Masarykova univerzita, Jazyková a literární komunikace V.
VytisknoutZobrazeno: 23. 8. 2024 16:24