2022
Blind museum visitors: methodical tips for museum presentation and education
JAGOŠOVÁ, Lucie a Eliška HLUŠÍZákladní údaje
Originální název
Blind museum visitors: methodical tips for museum presentation and education
Název česky
Nevidomí návštěvníci v muzeu: metodické tipy pro muzejní prezentaci a edukaci
Autoři
JAGOŠOVÁ, Lucie a Eliška HLUŠÍ
Vydání
Brno, 53 s. 2022
Nakladatel
Methodical Centre of Museum Pedagogy at the Moravian Museum
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Učebnice
Obor
60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7028-579-4
Klíčová slova česky
blind visitor; museum; inclusive museum; inclusive museum pedagogy; museum presentations; museum education
Klíčová slova anglicky
nevidomý návštěvník; muzeum; inkluzivní muzeum; inkluzivní muzejní pedagogika; muzejní prezentace; muzejní edukace
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 7. 12. 2022 10:30, Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD.
V originále
Museums are, in principle, primarily visual institutions; they work predominantly with the material collections and their communication to the public in a visual way. This with regard to the blind poses undeniable challenges and requires a complete change in the museum’s philosophy of for whom sight is a weakened or absent sense in cognition and learning. In the methodology we focus on the blind because they usually require a completely different approach and support conditions for accessibility than all other groups of visually impaired visitors. The methodology summarizes basic information and provides practical tips for working with blind visitors in the museum. You will learn how to make the museum more accessible and remove physical barriers, you will understand how the blind person perceives and learns and you will get impulses for their own educational work with blind visitors in the museum.
Česky
Muzea jsou ze svého principu institucemi prvořadě vizuálními; pracují dominantně s hmotnými sbírkami a jejich zprostředkováváním veřejnosti vizuální cestou. To s ohledem na nevidomé návštěvníky přináší nesporné výzvy a vyžaduje celkovou proměnu filosofie přístupu muzea k publiku, pro které je při poznávání a učení zrak smyslem oslabeným nebo absentujícím. V metodice se zaměřujeme na nevidomé a to z toho důvodu, že obvykle vyžadují zcela odlišný přístup a podmínky pro zpřístupnění, než všechny ostatní skupiny návštěvníků se zrakovými vadami. Metodika shrnuje základní informace a přináší praktické tipy pro práci s nevidomými návštěvníky v muzeu. Dozvíte se, jak lépe zpřístupnit muzeum a odstranit fyzické bariéry, porozumíte tomu, jak nevidomý vnímá a učí se a získáte impulsy pro vlastní edukační práci s nevidomými návštěvníky v muzeu.