2022
Hravá hudební výchova 4. Metodická příručka pro vyučující hudební výchovy 4. ročníku ZŠ
TAYLOR, Daniela, Božena KÜFHABEROVÁ, Jiřina JIŘIČKOVÁ, Iva JIRUŠKOVÁ, Hana STADLEROVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Hravá hudební výchova 4. Metodická příručka pro vyučující hudební výchovy 4. ročníku ZŠ
Název česky
Hravá hudební výchova 4. Metodická příručka pro vyučující hudební výchovy 4. ročníku ZŠ
Název anglicky
Playful Music Education 4. Methodological Manual for the teachers of the 4th Year of Primary School
Autoři
TAYLOR, Daniela, Božena KÜFHABEROVÁ, Jiřina JIŘIČKOVÁ, Iva JIRUŠKOVÁ a Hana STADLEROVÁ
Vydání
1. vydání. Praha, 148 s. 2022
Nakladatel
Taktik International s.r.o.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učebnice
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7563-494-8
Klíčová slova česky
hudební výchova; metodická příručka; 4. ročník, základní škola
Klíčová slova anglicky
Music Education; Methodological Manual ; 4th Year; Primary School
Změněno: 22. 11. 2022 19:31, Mgr. Daniela Taylor, Ph.D.
V originále
Metodická příručka Hravá hudební výchova 4 se skládá z úvodní části, ve které je podrobněji vysvětleno, jak používat metodickou příručku, učebnici a pracovní sešit, dále 8 tematicky zaměřených kapitol obsahující pokyny k práci s jednotlivými tématy v učebnici a pracovním sešitě a seznam nahrávek. Obsahuje náhledy stran z učebnice a pracovního sešitu, v nichž je zaneseno řešení jednotlivých úloh. Součástí jsou i pokyny odkazující na příslušné úlohy v učebnici a pracovním sešitě, a dále QR kódy, díky kterým si vyučující může snadno pustit nahrávku z internetu. Příručka zahrnuje jasně stanovenou strukturu hodiny a může tak pomoci i méně zkušeným vyučujícím; zároveň obsahuje mnoho námětů k činnostem, z nichž může vyučující vybírat, a je tedy možno s publikacemi kreativně pracovat; metodická příručka zajišťuje mezipředmětové vztahy, na které je upozorněno formou piktogramů; důraz je kladen také na propojení s výtvarnou výchovou, k němuž přispěla spolupráce se zkušenou odbornicí na tuto problematiku. Kapitoly jsou sestaveny tak, aby žáky motivovaly k učení, ať už formou úvodních motivačních úloh a obrázků či dalších hravých cvičení, pomocí kterých dochází k postupnému osvojování různých hudebních dovedností a vědomostí. K metodické příručce, učebnici a pracovnímu sešitu jsou dostupná i tři CD s nahrávkami poslechových skladeb, rozezpívání i písní, které jsou k dispozici se zpěvem i bez zpěvu.
Anglicky
The Methodological Handbook Playful Music Education 4 consists of an introductory part. It is explained in more detail how to use the methodological manual, textbook and workbook; eight chapters containing instructions for working with particular topics in the textbook and workbook and a list of recordings. It includes previews of pages from the textbook and workbook, in which the solution to individual tasks is presented. It also contains instructions referring to the relevant tasks in the textbook and workbook and QR codes that allow the teacher to play the recording from the Internet easily. The handbook includes a clearly defined class structure and can thus help even less experienced teachers; at the same time, it contains many ideas for activities from which the teacher can choose, and it is, therefore, possible to work creatively with the publications; the methodological manual ensures inter-subject relations, which are highlighted in the form of pictograms; emphasis is also placed on the connection with Art Education, which was supported by cooperation with an expert in this field. The chapters are designed to motivate pupils to learn, whether in introductory motivational tasks and pictures or other playful exercises through which various musical skills and knowledge are gradually acquired. In addition to the methodological manual, textbook, and workbook, there are three CDs with recordings of listening compositions, vocal warm-ups, and songs available with and without singing.