B 2021

Foglar v nás : Záhada hlav a lomu

JIRÁSEK, Ivo, Jiří NĚMEC a Richard MACKŮ

Základní údaje

Originální název

Foglar v nás : Záhada hlav a lomu

Název anglicky

Foglar in us : the mystery of heads and quarries

Autoři

JIRÁSEK, Ivo (203 Česká republika), Jiří NĚMEC (203 Česká republika, garant, domácí) a Richard MACKŮ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, 183 s. n/a, 2021

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/21:00127123

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8634-0

Klíčová slova česky

Jaroslav Foglar; pedagogika volného času; táboření; výchova v přírodě; zážitková pedagogika

Klíčová slova anglicky

Jaroslav Foglar; leisure education; camping; outdoor education; experiential pedagogy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 9. 2. 2023 09:52, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Představení osobnosti, díla a vlivu Jaroslava Foglara se neomezuje na historickou životopisnou črtu, ale usiluje mj. na základě empirického šetření (n=1174) o ucelené odborné zpracování poměrně složitého sociálního jevu. Svědčí o vlivu obvykle v dětství získané čtenářské zkušenosti na celý budoucí život, stejně jako o zájmu několika vědních oborů (komiksová studia, literární věda, religionistika, pedagogika) o specifické metody skautského vychovatele, spisovatele chlapecké literatury a redaktora několika dětských časopisů. Je tak prvním knižním počinem přesahujícím teoretické úvahy a hypotézy směrem k evidenci založené na dotazování čtenářů a příznivců Foglarových textů.

Anglicky

The presentation of the personality, work and influence of Jaroslav Foglar is not limited to a historical biographical sketch, but seeks, among other things, on the basis of an empirical survey (n = 1174), to provide a compre- hensive professional treatment of a relatively complex social phenom- enon. The evidence of the influence which the reading experience usually acquired in childhood has on the whole future life, as well as the interest of several scientific disciplines (comic studies, literary science, religious studies, education) in the specific methods of the scout educator, writer of boys’ literature and editor of several children’s magazines is thus the first book venture going beyond theoretical considerations and hypoth- eses towards evidence based on surveys of readers and fans of Foglar’s texts.