2021
Foglar v nás : Záhada hlav a lomu
JIRÁSEK, Ivo, Jiří NĚMEC a Richard MACKŮZákladní údaje
Originální název
Foglar v nás : Záhada hlav a lomu
Název anglicky
Foglar in us : the mystery of heads and quarries
Autoři
JIRÁSEK, Ivo (203 Česká republika), Jiří NĚMEC (203 Česká republika, garant, domácí) a Richard MACKŮ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, 183 s. n/a, 2021
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/21:00127123
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8634-0
Klíčová slova česky
Jaroslav Foglar; pedagogika volného času; táboření; výchova v přírodě; zážitková pedagogika
Klíčová slova anglicky
Jaroslav Foglar; leisure education; camping; outdoor education; experiential pedagogy
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 9. 2. 2023 09:52, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Představení osobnosti, díla a vlivu Jaroslava Foglara se neomezuje na historickou životopisnou črtu, ale usiluje mj. na základě empirického šetření (n=1174) o ucelené odborné zpracování poměrně složitého sociálního jevu. Svědčí o vlivu obvykle v dětství získané čtenářské zkušenosti na celý budoucí život, stejně jako o zájmu několika vědních oborů (komiksová studia, literární věda, religionistika, pedagogika) o specifické metody skautského vychovatele, spisovatele chlapecké literatury a redaktora několika dětských časopisů. Je tak prvním knižním počinem přesahujícím teoretické úvahy a hypotézy směrem k evidenci založené na dotazování čtenářů a příznivců Foglarových textů.
Anglicky
The presentation of the personality, work and influence of Jaroslav Foglar is not limited to a historical biographical sketch, but seeks, among other things, on the basis of an empirical survey (n = 1174), to provide a compre- hensive professional treatment of a relatively complex social phenom- enon. The evidence of the influence which the reading experience usually acquired in childhood has on the whole future life, as well as the interest of several scientific disciplines (comic studies, literary science, religious studies, education) in the specific methods of the scout educator, writer of boys’ literature and editor of several children’s magazines is thus the first book venture going beyond theoretical considerations and hypoth- eses towards evidence based on surveys of readers and fans of Foglar’s texts.