VOTOUPAL, Miloš, Daniela JAKLOVÁ STŘIHAVKOVÁ, Markéta HORÁKOVÁ, Martina KŘIVÁNKOVÁ, Kateřina KUBALČÍKOVÁ a Gabriela VACEKOVÁ. Bariéry a podpůrné systémy pro začlenění absolventů škol s mentálním postižením a poruchou autistického spektra do běžného života. Brno: Katedra sociální politiky a sociální práce, Fakulta sociálních studií MU, 2022, 74 s.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Bariéry a podpůrné systémy pro začlenění absolventů škol s mentálním postižením a poruchou autistického spektra do běžného života
Název anglicky Barriers and support systems for the integration of graduates with intellectual disabilities and autism spectrum disorder into common life
Autoři VOTOUPAL, Miloš (203 Česká republika, domácí), Daniela JAKLOVÁ STŘIHAVKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Markéta HORÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Martina KŘIVÁNKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Kateřina KUBALČÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Gabriela VACEKOVÁ (703 Slovensko, domácí).
Vydání Brno, 74 s. 2022.
Nakladatel Katedra sociální politiky a sociální práce, Fakulta sociálních studií MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Výzkumná zpráva
Obor 50403 Social topics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/22:00127151
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky lidé s mentálním postižením; integrace; přechod do dospělosti; kvalitativní výzkum; kvantitativní výzkum
Klíčová slova anglicky people with intellectual disability; integration; transition to adulthood; qualitative research; quantitative research
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Jaklová Střihavková, Ph.D., učo 219717. Změněno: 23. 11. 2022 09:10.
Anotace
Výzkumná zpráva zpracovává téma integrace mladých lidí s mentálním postižením. Zaměřuje se na tři klíčové oblasti související s přechodem do dospělosti lidí s mentálním postižením, a to přechod ze školy do zaměstnání případně návazných služeb, volnočasové aktivity a oblast bydlení. Výzkumná zpráva kombinuje kvalitativní výzkum s pečujícími o osoby s mentálním postižením, s třídními učiteli a se sociálními pracovníky na obcích, kvantitativní výzkum s řediteli škol, sekundární zpracování dat o trhu práce a desk research o sociálních podnicích v ČR.
Anotace anglicky
The research report deals with the topic of integration of young people with intellectual disabilities. It focuses on three key areas related to the transition to adulthood, namely the transition from school to employment or follow-up services, leisure activities and housing. The research report combines qualitative research with caregivers of people with intellectual disabilities, classroom teachers and social workers in municipalities, quantitative research with school principals, secondary data processing on the labour market and desk research on social entrepreneurs in the Czech Republic.
VytisknoutZobrazeno: 6. 5. 2024 09:39