MUIANGA, Felizardo Armando. Language Assessment Literacy: Investigating English Language Teachers’ Assessment Literacy in Mozambique. Edukácia. košice, 2022, roč. 5, č. 1, s. 12-28, 16 s. ISSN 1339-8725. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.33542/EDU2022-1-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Language Assessment Literacy: Investigating English Language Teachers’ Assessment Literacy in Mozambique
Autoři MUIANGA, Felizardo Armando.
Vydání Edukácia, košice, 2022, 1339-8725.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.33542/EDU2022-1-0
Klíčová slova anglicky Language assessment, formal training, assessment literacy, Mozambique
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Felizardo Armando Muianga, Ph.D., učo 452888. Změněno: 19. 11. 2022 13:56.
Anotace
This quantitative study constitutes the first phase of an explanatory sequential mixedmethods study on English language teachers’ assessment literacy in Mozambique. This phase of the study explored (n=72) English language teachers’ experience with formal training in language assessment and their self-perceived levels of classroom-based language assessment literacy. The findings suggest that the training received by the respondents in four dimensions of classroom-based language assessment literacy sits between moderate and advanced. The respondents seem to have attained the recommended levels of classroom-based language assessment literacy in two dimensions out of four, accentuating the need for more training in language assessment
VytisknoutZobrazeno: 1. 8. 2024 16:08