k 2022

Filozofie pro děti - přístup, který může rozvíjet občanské kompetence žáků

ROZMAHEL, Ivo a Jakub VLČEK

Základní údaje

Originální název

Filozofie pro děti - přístup, který může rozvíjet občanské kompetence žáků

Název anglicky

Philosophy for children - an approach that can develop students’ civic competence

Autoři

ROZMAHEL, Ivo a Jakub VLČEK

Vydání

Konference PedF UK “Klíčová role učitele v rozvoji globálních a občanských kompetencí žák” 2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

Filozofie pro děti; profesní rozvoj učitele; občanské kompetence

Klíčová slova anglicky

Philosophy for children; teacher professional development; civic competence
Změněno: 24. 5. 2024 13:37, Mgr. Ivo Rozmahel

Anotace

V originále

MGR. IVO ROZMAHEL (FF MUNI) a MGR. JAKUB VLČEK (FF MUNI) představí výzkum vedený pod supervizí prof. Mgr. Kláry Šeďové, Ph.D. a zaměřený na využití metody Filozofie pro děti na českých základních školách. Výzkum byl proveden skrze kontinuální pozorování výuky realizované zapojenými učiteli, se kterými byla pořízena i řada rozhovorů. V rámci konferenčního příspěvku autoři představí unikátnost metody Filozofie pro děti v souvislosti s rozvojem občanských kompetencí žáků a odhalí výsledky výzkumného šetření týkající se překážek při implementaci této metody a dopadů této metody z hlediska profesního rozvoje učitelů.

Návaznosti

MUNI/A/1485/2021, interní kód MU
Název: K možnostem zkoumání různých faktorů výuky na procesy učení (Akronym: faktory učení)
Investor: Masarykova univerzita, K možnostem zkoumání různých faktorů výuky na procesy učení