BIELIK, Miroslav, Lenka ĎULÍKOVÁ, Olha ROTKO a Nataliia VORONSKA. Pre-Service Primary School Teacher University Training for Inclusive Education in the Czech Republic and Ukraine: An Exploratory Study. European Education. United States: Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2022, roč. 54, 3-4, s. 83-101. ISSN 1056-4934. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/10564934.2022.2140061.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pre-Service Primary School Teacher University Training for Inclusive Education in the Czech Republic and Ukraine: An Exploratory Study
Autoři BIELIK, Miroslav (703 Slovensko, domácí), Lenka ĎULÍKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí), Olha ROTKO a Nataliia VORONSKA.
Vydání European Education, United States, Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2022, 1056-4934.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.800
Kód RIV RIV/00216224:14410/22:00127230
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1080/10564934.2022.2140061
UT WoS 000879647300001
Klíčová slova anglicky preservice;trainnig;inclusive education;exploratory study; researche
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 3. 4. 2023 09:55.
Anotace
The present exploratory study examines pre-service primary school teacheruniversity training in inclusive education in the Czech Republic andUkraine. Based on the theory of planned behavior (TPB), attitudes, subject-ive norms, and self-efficacy of first- and last-year students were assessed.The overall differences in item scores between first-year and last-year stu-dents are in both countries small and insignificant. These results suggestthat the potential of professional training is not fulfilled. Therefore, we sug-gest further proactive university curriculum development based on theresearch-supported forms of training.
Návaznosti
25-ČRA19-02_05, interní kód MUNázev: Proměny pedagogických fakult a univerzit pro XXI. století (Akronym: PUMP)
Investor: Česká rozvojová agentura, Proměny pedagogických fakult a univerzit pro XXI. století
VytisknoutZobrazeno: 29. 8. 2024 02:27