KORVASOVÁ, Veronika. Jaká geografická témata jsou z pohledu žáků atraktivní? In Školská geografia - súčastnosť a perspektívy: v kontexte aktuálnej reformy vzdelávania. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jaká geografická témata jsou z pohledu žáků atraktivní?
Autoři KORVASOVÁ, Veronika.
Vydání Školská geografia - súčastnosť a perspektívy: v kontexte aktuálnej reformy vzdelávania, 2022.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Korvasová, učo 409071. Změněno: 23. 11. 2022 15:01.
Anotace česky
Geografická témata jsou jedním z faktorů, který ovlivňuje, jak je geografie vnímána žáky. Právě vhodný výběr témat může být klíčem k tomu, aby byla geografie atraktivním předmětem a zvyšovala svoji image ve společnosti. V rámci příspěvku budou prezentovány výsledky přehledové studie, která se zaměřila na výzkumy v zahraničních publikacích (v angličtině) mezi lety 2000 až 2020, v nichž figurovali žáci ve věku 11 19 let. Žáci zmiňovali celé spektrum geografických témat, převažovala však obliba fyzickogeografických témat. Nejvíce v žácích rezonovaly témata různých přírodních nebezpečí a katastrof, které ovlivňují život na Zemi, tak i jejich vlastní. Rádi se rovněž učí o politicky orientovaných tématech ze sociální geografie nebo o významných místech světa. Témata, která se žákům zdála nezajímavá, se ve vybraných studiích často lišila, byla velmi specifická a dána společenským zázemím a kulturou. Studie přinesla širokou škálu témat, ale rovněž i ukázala mezeru ve výzkumu, na kterou je možné dále navázat kvalitativním výzkumem.
Návaznosti
MUNI/A/1453/2021, interní kód MUNázev: Od rešerše ke vědeckému zkoumání ověřování pedagogických jevů: podpora studentských aktivit tří profesních mikrospolečenství
Investor: Masarykova univerzita, Od rešerše ke vědeckému zkoumání ověřování pedagogických jevů: podpora studentských aktivit tří profesních mikrospolečenství
VytisknoutZobrazeno: 21. 8. 2024 12:53