BUDÍNOVÁ, Irena a Jitka PANÁČOVÁ. Identifikace žáka nadaného na matematiku ve školním prostředí. Učitel matematiky. Praha: Jednota českých matematiků a fyziků, 2022, roč. 30, č. 3, s. 129-148. ISSN 1210-9037.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Identifikace žáka nadaného na matematiku ve školním prostředí
Název anglicky Identification of mathematically gifted pupil in the school environment
Autoři BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí) a Jitka PANÁČOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Učitel matematiky, Praha, Jednota českých matematiků a fyziků, 2022, 1210-9037.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/22:00127253
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky nadání; podvýkonní nadaní žáci; žáci s dvojí výjimečností
Klíčová slova anglicky gift; underachieving gifted pupils; pupils with double exceptionality
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 16. 2. 2023 15:41.
Anotace
Článek se zabývá problematikou vzdělávání nadaných žáků ze skupiny podvýkonných žáků a žáků s dvojí výjimečností. Stručně shrnuje teoretické poznatky o vnímání nadání ve školním prostředí a o projevech žáků z rizikových skupin. Dvě případové studie ilustrují, v čem jsou ohroženi podvýkonní nadaní žáci a žáci s dvojí výjimečností a proč často nejsou ve škole identifikováni jako nadaní. Článek je součástí dlouhodobého výzkumu zabývajícího se problematikou neidentifikovaných nadaných žáků.
Anotace anglicky
The article deals with the issue of education of gifted pupils from the group of underachieving pupils and pupils with double exceptionality. It briefly summarizes theoretical knowledge about the perception of gift in the school environment and about the manifestations of students from risk groups. Two case studies illustrate how underachieving gifted pupils and pupils with double exceptionality are at risk and why they are often not identified as gifted at school. The article is part of long-term research dealing with the issue of unidentified gifted pupils.
VytisknoutZobrazeno: 10. 10. 2024 12:29