ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. The Nature of Learning: Case Study of Autonomous Learning. In In/Outside the Frame Conference 16th International Cultural Studies Conference & 5th International Conference on Linguistics and Language Teaching and Learning. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Nature of Learning: Case Study of Autonomous Learning
Název česky Výzkum jazykového poradenství: zpráva o pilotní studii
Autoři ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina.
Vydání In/Outside the Frame Conference 16th International Cultural Studies Conference & 5th International Conference on Linguistics and Language Teaching and Learning, 2022.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky jazykové poradenství, učební autonomie, sebeřízené učení, metakognitivní dovednosti, sebehodnocení
Klíčová slova anglicky language advising, learner autonomy, self-directed learning, metacognitive skills, self-assessment
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová, učo 13766. Změněno: 26. 11. 2022 10:42.
Anotace
Language advising as a specific form of interaction between a student and a teacher is a pedagogic tool often introduced to support students in their autonomous learning. This presentations shows how a student of natural sciences experienced a series of advising sessions when participating at the English Autonomously course at Masaryk University. The data collected about their learning journey have been analysed using qualitative methods and their interpretation offers an insight into the nature of (not only) this student´s autonomy.
Návaznosti
MUNI/A/0925/2019, interní kód MUNázev: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu (Akronym: AKTEV IX)
Investor: Masarykova univerzita, Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 23:28