D 2022

The current state of ICT security at Czech primary schools

HUBERT, Jan, Martin DOSEDLA a Karel PICKA

Základní údaje

Originální název

The current state of ICT security at Czech primary schools

Název česky

Aktuální stav ICT bezpečnosti na českých základních školách

Autoři

HUBERT, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Martin DOSEDLA (203 Česká republika, domácí) a Karel PICKA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

New York: IEEE: Clearance Center, 222 Ro, ICETA 2022. Proceedings of 20th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, od s. 231-235, 5 s. 2022

Nakladatel

IEEE

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/22:00127287

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

979-8-3503-2033-6

Klíčová slova česky

ICT; základní školy; bezpečnost; vzdělávání

Klíčová slova anglicky

ICT; schools; security; education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2023 12:23, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

This research study deals with an overview of the findings on the state of information and communication technology (ICT) security in primary schools in the Czech Republic. Due to the constantly developing field, the evercloser connection between ICT and education, and the number of threats from malware or network attacks, there is a need for sufficient security in schools. The research surveyed the state of security in a sample of 100 schools and analyzed its level. In this respect, the study provides innovative and previously unpublished findings.

Česky

Tato výzkumná studie se zabývá přehledem zjištění o stavu zabezpečení informačních a komunikačních technologií (ICT) na základních školách v ČR. Vzhledem k neustále se rozvíjejícímu oboru a zvyšujícímu se propojení mezi ICT a vzděláváním roste počet hrozeb z malwaru nebo síťových útoků a je potřeba dostatečného zabezpečení ve školách. Výzkum zjišťoval stav bezpečnosti na vzorku 100 škol a analyzoval úroveň zabezpečení. V tomto ohledu studie poskytuje inovativní a dříve nepublikované poznatky.

Návaznosti

MUNI/A/1472/2021, interní kód MU
Název: Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách
Investor: Masarykova univerzita, Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách