2022
Uplatnění pilířů učitelské způsobilosti v přípravě učitelů geografie na PdF MU
SPURNÁ, Michaela, Petr KNECHT a Eduard HOFMANNZákladní údaje
Originální název
Uplatnění pilířů učitelské způsobilosti v přípravě učitelů geografie na PdF MU
Název česky
Uplatnění pilířů učitelské způsobilosti v přípravě učitelů geografie na PdF MU
Název anglicky
Applying the Pillars of Teacher Competence In the Tnitial Teacher Education of Geography Teachers
Autoři
Vydání
Školská geografia – súčasnosť a perspektívy (v kontexte aktuálnej reformy vzdelávania), 2022
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
pilíře učitelské způsobilosti, příprava učitelů geografie
Klíčová slova anglicky
pillars of teaching competence, initial teacher education
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 7. 12. 2022 11:18, Mgr. et Mgr. Michaela Spurná, Ph.D.
V originále
Studium učitelství zeměpisu na Katedře zeměpisu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně prochází výraznými změnami. Tyto změny souvisí především s posílením učitelské způsobilosti u budoucích učitelů zeměpisu a také s procesem inovování učitelské přípravy pro novou akreditaci programu. Nejzásadnější změnou jsou tzv. pilíře učitelské způsobilosti. Cílem posteru je vizualizovat propojení pilířů učitelské způsobilosti s kurikulem učitelství zeměpisu na Katedře geografie PdF MU. Poster demonstruje intenzitu a rozsah uplatnění jednotlivých pilířů v povinných předmětech v bakalářském a navazujícím magisterském studiu. Přináší zamyšlení nad tím, že samotné propojování pilířů a předmětů je sice základ, nicméně ten nejjednodušší krok. Reálné naplňování pilířů v předmětech studia učitelství zeměpisu je výzvou nejen pro celé pracoviště, ale i pro další fakultní pracoviště.
Anglicky
The study of geography teaching at the Department of Geography at the Faculty of Education of Masaryk University in Brno is undergoing substantial changes. These changes are mainly related to the strengthening of teaching competence of future geography teachers and also to the process of innovating teacher training for the new accreditation of the study programme. The most significant change is the pillars of teacher competence. The aim of the poster is to visualize the connection of the pillars of teacher competence with the geography teaching curriculum at the Department of Geography of the Faculty of Arts of Masaryk University. The poster demonstrates the intensity and range of implementation of each pillar in stipulated courses in Bachelor's and Master's studies. It presents a reflection on the fact that connecting the pillars and subjects is itself a basic, but the simplest step. The realistic implementation of the pillars in geography teacher education courses is a challenge not only for the whole department but also for other faculty.
Návaznosti
MUNI/A/1453/2021, interní kód MU |
|