2022
Čeština jako cizí jazyk a komunikace s dětským pacientem
DOLEŽÍ, LindaZákladní údaje
Originální název
Čeština jako cizí jazyk a komunikace s dětským pacientem
Název česky
Čeština jako cizí jazyk a komunikace s dětským pacientem
Název anglicky
Czech as a Foreign Language and Communicating With Children in the Paediatric Clinical Setting
Autoři
Vydání
Brno, Výuka jazyků na lékařských fakultách II. Sborník příspěvků z konference 9.–10. 9. 2021 BRNO, od s. 140-147, 8 s. 2022
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 4. 1. 2024 14:11, Mgr. Linda Krahula Doleží, Ph.D.
V originále
Ve svém příspěvku se věnuji češtině jako cizímu jazyku v kontextu komunikace s dětským pacientem. Analyzuji způsob, jakým se toto téma zpracovávají učebnice češtiny pro cizince a zaměřuji se jazykové jevy jazykové, jež by mohly být pro komunikaci s dětským pacientem relevantní, a to z hlediska jazykové produkce lékaře. Charakterizuji podobu jazyka u dětí v předškolním věku a poukazuji na možné výhody či nevýhody z hlediska recepce lékaře-cizince. Cílem mého příspěvku je tedy popsat možné rysy jazykových projevů typického dětského pacienta v konkrétní věkové skupině, co se jeho jazykových kompetencí týče, a co z toho vyplývá pro studenty, vyučující a tvůrce výukových materiálů.
Anglicky
In my paper I focus on Czech as a foreign language in the context of communication with children patients. I analyse the way how textbooks are approaching this topic and I focus on relevant linguistic phenomena as to the language production of the doctor. I introduce basic characteristics of pre-school children language and describe its possible advantages or disadvantages as to doctors´ perception. The aim of my presentation is to depict possible linguistic features and linguistic competences of a typical child patient in a particular age group and see its implications for students, teachers as well as study materials´ authors.
Návaznosti
MUNI/A/0915/2016, interní kód MU |
|