ŠMEJKALOVÁ, Kateřina a Jan VÁLEK. Technické vzdělávání v základním školství. In 15. didaktická konferencia s medzinárodnou účasťou. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Technické vzdělávání v základním školství
Název česky Technické vzdělávání v základním školství
Název anglicky Technical education in primary schools
Autoři ŠMEJKALOVÁ, Kateřina a Jan VÁLEK.
Vydání 15. didaktická konferencia s medzinárodnou účasťou, 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Technické vzdělávání; rámcový vzdělávací program; technické materiály; analýza
Klíčová slova anglicky Technical education; framework curriculum program; technical materials; analysis
Změnil Změnil: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Změněno: 9. 10. 2023 18:21.
Anotace
Autoři se zamýšlí nad analýzou rámcového vzdělávacího programu základních škol v České republice. Při analýze se zaměřují na výuku předmětů fyzika, technická výchova, informační technologie ev. informatika, které jsou základem nejen všeobecného vzdělávání, ale zejména technických oborů. Autoři opírají svá tvrzení o názory učitelů základních škol a žáků středních odborných škol s technickým zaměřením, kteří hodnotí svoji motivaci pro vzdělávání v technickém oboru. Je důležité zodpovědět otázku, zda jsou žáci v základním školství připravováni také na volbu technicky zaměřeného povolání, a zda si vytváří pozitivní vztah k technice.
Anotace anglicky
The authors reflect on the analysis of the Framework curriculum for primary education in the Czech Republic. The analysis focuses on teaching in the educational fields of physics, technical education, information technology and computer science. These educational fields are the basis of general education, but also of technical fields. The authors base their claims on the opinions of elementary school teachers who teach students an area of education involving technical topics. It is important to answer the question whether primary school students have sufficient conditions for technology education, and whether students have a positive attitude towards technology.
Návaznosti
MUNI/A/1472/2021, interní kód MUNázev: Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách
Investor: Masarykova univerzita, Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 20:18