ZELNÍČKOVÁ, Helena a Jan VÁLEK. Classroom Climate of first Year Students at a selected Secondary Vocational School after the Covid-19 Pandemic. In SCHOLA 2022 - PEDAGOGICAL DIPLOMACY 7th-8th December 2022, Frýdek Castle, Czech Republic. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Classroom Climate of first Year Students at a selected Secondary Vocational School after the Covid-19 Pandemic
Autoři ZELNÍČKOVÁ, Helena a Jan VÁLEK.
Vydání SCHOLA 2022 - PEDAGOGICAL DIPLOMACY 7th-8th December 2022, Frýdek Castle, Czech Republic, 2022.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky School classroom climate; Social bonding; Distance learning
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Změněno: 11. 12. 2022 12:37.
Anotace
The paper addresses the issue of classroom climate after long-term online education in a selected vocational school. Long-term distance learning in the context of the Covid-19 pandemic has significantly affected the whole concept of education in the 2020/2021 school year. As a result of long-term distance learning, social bonding within classroom collectives have weakened, especially among first-year students at different school levels. In the research part of the article, the results of a research investigation at the Secondary vocational School of Informatics, Postal Administration and Finance in Brno are presented. The research was focused on the quality of the classroom climate of selected first-year technical and non-technical field of study. The findings show, Covid-19 had an impact on the climate of the school classrooms studied. The research was carried out after students returned to full-time teaching in June 2021 Mareš & Ježek's (2012). Questionnaire was used to conduct the research investigation about School Classroom Climate.
Návaznosti
MUNI/A/1472/2021, interní kód MUNázev: Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách
Investor: Masarykova univerzita, Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 18:11