VENGŘINOVÁ, Tereza a Václav VYDRA. Reflexe opakovaně neúspěšných maturantů na jejich průchod studiem. In Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu. XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2022. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reflexe opakovaně neúspěšných maturantů na jejich průchod studiem
Název česky Reflexe opakovaně neúspěšných maturantů na jejich průchod studiem
Název anglicky Reflection of repeatedly unsuccessful matura examinees on their study period
Autoři VENGŘINOVÁ, Tereza a Václav VYDRA.
Vydání Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu. XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2022. 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-280-0090-5
Klíčová slova česky maturita; sebepojetí; studium; závěrečná zkouška
Klíčová slova anglicky Matura exam; self-awareness; study period; school-leaving exam
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D., učo 217393. Změněno: 22. 1. 2023 19:13.
Anotace
Sebepojetí si utváříme na základě zpětné vazby od významných druhých na náš výkon. V případě opakovaně neúspěšných maturantů bylo sebepojetí utvářeno i díky známkám, které v průběhu studia na SŠ získávali. Jelikož během té doby nezaznamenali žádný výrazný varovný signál (např. nutnost opakovat ročník), domnívali se, že jejich vědomosti jsou dostatečné a jsou tedy na maturitní zkou- šku připraveni. Překvapením pro ně bylo, když u maturity, která má zkoušet základní znalosti, opakovaně neuspěli.
Anotace anglicky
Self-awareness is based on feedback from significant others on our performance. In the case of repeatedly unsuccessful Matura examinees, self-awareness was also shaped by their grades during high school studies. As they did not notice any significant warning signals during that time (e.g. the need to repeat the grade), they thought that their knowledge was sufficient and they were ready for the Matura exam. The surprise for them was that they repeatedly failed the Matura exam, which is supposed to test basic knowledge.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016377, interní kód MUNázev: Životní dráhy neúspěšných maturantů a maturantek (Akronym: DRAMA)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Životní dráhy neúspěšných maturantů a maturantek, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 09:12