D 2022

Tvorba standardizovaných výukových a studijních materiálů pro kurzy angličtiny pro všeobecné a zubní lékařství - zpráva o dosavadních činnostech

DVOŘÁČKOVÁ, Veronika a Jana KLAPILOVÁ

Základní údaje

Originální název

Tvorba standardizovaných výukových a studijních materiálů pro kurzy angličtiny pro všeobecné a zubní lékařství - zpráva o dosavadních činnostech

Název anglicky

The creation of standardized teaching and study materials for the English courses for general medicine and dentistry - work in progress

Vydání

1. vyd. Praha, od s. 101-110, 2022

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-11-01659-3

Klíčová slova česky

výukové a studijní materiály, metodologie, úloha

Klíčová slova anglicky

teaching and study materials, methodology, task

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 12. 2022 15:47, Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.

Anotace

V originále

V roce 2018 byla na anglické sekci CJV LF MU plně etablována myšlenka tvorby standardizovaných výukových a studijních materiálů a zároveň došlo k modifikaci koncepce od znalosti lékařské terminologie směrem ke komunikačním dovednostem v klinické praxi. Příspěvek se zaměřuje na sdílení praktických zkušenosti získaných v rámci tvorby a výuky materiálů v prvním ze dvou semestrů povinného kurzu anglického jazyka pro všeobecné a zubní lékařství, a to zejména v následujících oblastech: i) stanovení cílů předmětu, ii) tvorba sylabu, iii) výběr autentického i didaktizovaného zdrojového materiálu, iv) metodologie výuky a typologie konkrétních úloh (task). Do příspěvku, který píšeme s půlročním odstupem od konferenčního výstupu, však zařazujeme i v) poznatky vycházející z výuky těchto materiálů v podzimním semestru 2019, zejména s ohledem na zkušenosti jednotlivých učitelů a výsledky studentské předmětové ankety.

Anglicky

In 2018, the idea of creating standardized teaching and study materials was fully established at the English department of the Masaryk University Language Centre at the Faculty of Medicine. At the time, there appeared a need to shift the course concept away from the knowledge of medical terminology and towards communication skills in clinical practice. The paper aims to share the practical experience gained during both the creation and teaching of the materials in the first of the two semesters of the compulsory English language course for students of general medicine and dentistry. The paper focuses on the following areas in particular: i) setting course goals, ii) syllabus creation, iii) choice of authentic and didacticized input material, iv) teaching methodology and task typology. As this paper is being written six months after the actual conference contribution, we also include v) findings resulting from the teaching of these materials in the autumn semester of 2019, with regard to both the experience of individual teachers and the results of the student opinion polls.