J 2023

Perception, beliefs and attitudes towards simulation-based learning in health care students : Scoping review protocol

PLCH, Lukáš, Daniel BARVÍK a Jiří ZOUNEK

Základní údaje

Originální název

Perception, beliefs and attitudes towards simulation-based learning in health care students : Scoping review protocol

Autoři

PLCH, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí), Daniel BARVÍK (203 Česká republika, domácí) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, Oxford, ELSEVIER SCI LTD, 2023, 0883-0355

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 3.200 v roce 2022

Kód RIV

RIV/00216224:14210/23:00130109

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

UT WoS

000901773300001

Klíčová slova anglicky

Simulations; Simulation-based; learning; Perception; Attitudes; Scoping review

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2024 14:33, Mgr. et Mgr. Lucie Racyn

Anotace

V originále

Existing studies on the perception of simulation-based medical education examine a wide range of topics, with correspondingly heterogeneous results. This scoping review aims to assess the scope of these empirical studies including a systematic description of the types and modalities of simulation that are used in simulation-based medical education and the methods used to study the perception of these simulations. Six databases will be searched for the purpose of this review: Scopus, Web of Science, MEDLINE/PubMed, Embase, PsycINFO/PsyARTICLES by EBSCOHost and Education Resources Information Center (ERIC). The data will be reported using quantitative analysis.