2023
Perception, beliefs and attitudes towards simulation-based learning in health care students : Scoping review protocol
PLCH, Lukáš, Daniel BARVÍK a Jiří ZOUNEKZákladní údaje
Originální název
Perception, beliefs and attitudes towards simulation-based learning in health care students : Scoping review protocol
Autoři
PLCH, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí), Daniel BARVÍK (203 Česká republika, domácí) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, Oxford, ELSEVIER SCI LTD, 2023, 0883-0355
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 3.200 v roce 2022
Kód RIV
RIV/00216224:14210/23:00130109
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
UT WoS
000901773300001
Klíčová slova anglicky
Simulations; Simulation-based; learning; Perception; Attitudes; Scoping review
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2024 14:33, Mgr. et Mgr. Lucie Racyn
Anotace
V originále
Existing studies on the perception of simulation-based medical education examine a wide range of topics, with correspondingly heterogeneous results. This scoping review aims to assess the scope of these empirical studies including a systematic description of the types and modalities of simulation that are used in simulation-based medical education and the methods used to study the perception of these simulations. Six databases will be searched for the purpose of this review: Scopus, Web of Science, MEDLINE/PubMed, Embase, PsycINFO/PsyARTICLES by EBSCOHost and Education Resources Information Center (ERIC). The data will be reported using quantitative analysis.