Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{2241280, author = {Malaníková, Vendula and Pančocha, Karel}, article_location = {Prešov}, article_number = {3}, keywords = {telepractice; autism; parent training; applied behavior analysis; online intervention}, language = {cze}, issn = {2585-7363}, journal = {Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education}, title = {Edukace rodičů dětí s neurovývojovým postižením prostřednictvím online podpory a e-learningu}, url = {https://www.unipo.sk/public/media/27220/Studies%20in%20Special%20Education%202022,%20vol.%2011,%20n.%203.pdf}, volume = {11}, year = {2022} }
TY - JOUR ID - 2241280 AU - Malaníková, Vendula - Pančocha, Karel PY - 2022 TI - Edukace rodičů dětí s neurovývojovým postižením prostřednictvím online podpory a e-learningu JF - Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education VL - 11 IS - 3 SP - 54-63 EP - 54-63 PB - Vydavateľstvo Prešovskej univerzity SN - 25857363 KW - telepractice KW - autism KW - parent training KW - applied behavior analysis KW - online intervention UR - https://www.unipo.sk/public/media/27220/Studies%20in%20Special%20Education%202022,%20vol.%2011,%20n.%203.pdf N2 - Článek představuje projekt Telepractice – podpora rodičů a dětí s neurovývojovým postižením v domácím prostředí, který byl zaměřen na komplexní model online intervence na poli aplikované behaviorální analýzy. Cílem textu je popsat hlavní výstupy projektu a jejich možné využití v praxi. Webový portál Telepractice zpřístupňuje veřejnosti manuály a materiály pro poskytování online intervence pro jedince sporuchou autistického spektra (PAS) v domácím prostředí. Materiály cílí jak na samotné provádění intervence, tak na její právní a administrativní podporu a sdílení dobré praxe. Jednotlivé výstupy se opírají o aplikovaný výzkum, při kterém bylo využito různých metod a technik sběru a analýzy dat. Výsledky výzkumů jsou publikovány ve dvou odborných článcích popisující pilotní testování e-learningového kurzu a následné poskytování online intervence v podobě odborných konzultací. Výsledky ukázaly, že program byl sociálně validní a přispěl k nárůstu dovedností i zvýšení kvality života zkoumaných rodin. Podrobná evaluace všech výstupů projektu poskytla prostor pro další zdokonalení online intervencí pro rodiny dětí s PAS. ER -
MALANÍKOVÁ, Vendula a Karel PANČOCHA. Edukace rodičů dětí s neurovývojovým postižením prostřednictvím online podpory a e-learningu. \textit{Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education}. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2022, roč.~11, č.~3, s.~54-63. ISSN~2585-7363.
|