ŠVANDA, Libor. Využití aplikace Socrative při práci s autentickou lékařskou dokumentací. Příspěvek k tématu aktivizace studentů v hodinách lékařské terminologie (Using the Socrative App for Teaching Medical Terminology through Analyzing Medical Records. How to Ecourage Students to Play an Active Part in Class). Online. In Aleš Beran, Šárka Blažková Sršňová, Jan Hřibal, Jana Bílková. Setkání jazykových ústavů lékařských fakult v ČR a SR na 1. LF UK dne 16. 9. 2019. Praha: Ústav dějin lékařství a cizích jazyků, 1. LF UK, 2022, p. 58-65. ISBN 978-80-11-01659-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití aplikace Socrative při práci s autentickou lékařskou dokumentací. Příspěvek k tématu aktivizace studentů v hodinách lékařské terminologie
Name (in English) Using the Socrative App for Teaching Medical Terminology through Analyzing Medical Records. How to Ecourage Students to Play an Active Part in Class
Authors ŠVANDA, Libor.
Edition Praha, Setkání jazykových ústavů lékařských fakult v ČR a SR na 1. LF UK dne 16. 9. 2019, p. 58-65, 8 pp. 2022.
Publisher Ústav dějin lékařství a cizích jazyků, 1. LF UK
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60202 Specific languages
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Stáhnout.
Organization unit Language Centre
ISBN 978-80-11-01659-3
Keywords (in Czech) aplikace Socrative, inovace ve vzdělávání, jazyková výuka, lékařská terminologie
Keywords in English Socrative App, teaching innovation, language learning, medical terminology
Tags Language for Specific Purposes, medical terminology
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Libor Švanda, Ph.D., učo 9978. Changed: 3/1/2023 10:55.
Abstract
Používání moderních technologií a mobilních zařízení pozvolna proniká také do oblasti výuky lékařské terminologie. Aplikace Socrative představuje jeden z nástrojů, který má potenciál vtáhnout studenty do dění ve třídě. S jeho pomocí může učitel zapojit do diskuze nebo jiné aktivity všechny studenty a účinně vzbudit zájem i u těch, kteří při tradičním způsobu výuky zůstávali pasivní. Jeho hlavní výhodou je okamžitá zpětná vazba, kdy učitel sleduje postup studentů při řešení úkolů, na jejich odpovědi může ihned reagovat, pokládat doplňující otázky a moderovat diskuzi mezi studenty.
Abstract (in English)
Even the teaching of medical terminology is gradually integrating modern technologies and mobile devices. The use of tools such as the Socrative App increases students’ class participation, interaction, and engagement. It encourages them to join in discussions or other activities, and piques the interest of those who usually remain passive during traditional class work. The main advantage is the instant in-class feedback provided by the Socrative App: the teacher’s online monitoring of their students’s progress during the activity allows for immediate commentary, including asking additional questions and moderating discussion among students.
PrintDisplayed: 25/6/2024 18:38