ŠVANDA, Libor. Diverzifikace kurzů latinské odborné terminologie na lékařských fakultách (Diversification of Latin terminology courses at medical faculties). In Trendy ve vzdělávání v jazykových centrech na univerzitách v EU. Konference pořádaná Centrem jazykového vzdělávání Filozofické fakulty Univerzity Palackého. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Diverzifikace kurzů latinské odborné terminologie na lékařských fakultách
Name in Czech Diverzifikace kurzů latinské odborné terminologie na lékařských fakultách
Name (in English) Diversification of Latin terminology courses at medical faculties
Authors ŠVANDA, Libor.
Edition Trendy ve vzdělávání v jazykových centrech na univerzitách v EU. Konference pořádaná Centrem jazykového vzdělávání Filozofické fakulty Univerzity Palackého, 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 60202 Specific languages
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Language Centre
Keywords (in Czech) lékařská terminologie; latina; jazyková výuka; jazyk pro specifické účely
Keywords in English medical terminology; Latin; language teaching; language for specific purposes
Tags Latin, medical terminology
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Libor Švanda, Ph.D., učo 9978. Changed: 5/1/2023 18:07.
Abstract
Snaha diverzifikovat kurzy latinské odborné terminologie pro jednotlivé zdravotnické obory je dlouhodobým trendem, který vychází vstříc potřebám jak studentů prvního ročníku, tak vyučujících navazujících odborných předmětů. Někdy se však střetává s požadavkem poskytnout studentům terminologický základ společný pro všechny zdravotnické specializace. Příspěvek se zamýšlí nad budoucím směřováním kurzů odborné terminologie na lékařských fakultách, při čemž vychází ze situace na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity.
Abstract (in English)
The effort to diversify the courses of Latin terminology for individual medical disciplines is a long-term trend that meets the needs of both first-year students and teachers of continuing professional courses. However, it sometimes clashes with the requirement to provide students with a terminological basis common to all medical specialties. The paper reflects on the future direction of professional terminology courses at medical faculties, based on the situation at the Faculty of Medicine of Masaryk University.
PrintDisplayed: 19/5/2024 07:25