NEČASOVÁ, Mirka. Supervizní skupina pro pedagogy (Supervision group for teachers). 2022. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Supervizní skupina pro pedagogy |
Name in Czech | Supervizní skupina pro pedagogy |
Name (in English) | Supervision group for teachers |
Authors | NEČASOVÁ, Mirka. |
Edition | 2022. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Organization of a workshop |
Field of Study | 50000 5. Social Sciences |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Social Studies |
Keywords (in Czech) | supervize, sociální práce, vzdělávatelé |
Keywords in English | supervision, social work, educators |
Changed by | Changed by: PhDr. Mirka Nečasová, Ph.D., učo 17562. Changed: 5/1/2023 20:44. |
Abstract |
---|
Otevřená supervizní skupina určená pro pedagogické pracovníky vyučující na VOŠ a VŠ v oblasti pomáhajících profesí. Skupina umožňuje svým členům vzájemně se podporovat, sdílet své zkušenosti a přispívat si praktickými náměty k řešení problémů a náročných situací, které jejich práci provázejí. Přínosem je nejen řešení a supervize problémových situací, ale i kultivace komunikace: hovoření k tématu, pomoc s řešením problémů, které by jinak mohly zůstat nevysloveny, vyjadřování zpětné vazby a naslouchání zpětné vazbě aj. Pro vytvoření bezpečného prostředí je podmínkou účasti zachovávání mlčenlivosti o informacích, které jsou osobní povahy (zvláště o informacích týkajících se účastníků supervize a lidí, se kterými pracují), aktivní spolupráce s ostatními členy skupiny a ochota poskytnout jim své náměty. |
Abstract (in English) |
---|
An open supervision group intended for teaching staff teaching at vocational schools and universities in the field of helping professions. The group allows its members to support each other, share their experiences and contribute practical ideas for solving problems and challenging situations that accompany their work. The benefit is not only the solution and supervision of problem situations, but also the cultivation of communication: talking about the topic, helping to solve problems that might otherwise remain unspoken, expressing feedback and listening to feedback, etc. In order to create a safe environment, the condition of participation is to maintain confidentiality about information , which are of a personal nature (especially about information related to the supervision participants and the people they work with), active cooperation with other group members and willingness to provide them with their ideas. |
PrintDisplayed: 6/10/2024 11:22